אלעזרא סוגר מעגל: קרן אוריגו רכשה אג"ח של הכשרה ביטוח

הרכישה בתמורה ל-60 מ' ש' בריבית של 6.5% ■ התמורה תשמש לפירעון מוקדם לאג"ח ג', שעבר הסדר חוב ■ אלעזרא: "לפני כשנתיים הבטחתי שנשלם עד השקל האחרון"

קרן המנוף אוריגו בראשות גבי טרבלסי השקיעה 60 מיליון שקל בחברת הכשרה החזקות ביטוח , שבשליטת אלי אלעזרא ובניהול עופר טרמצ'י - כך נודע ל"גלובס". הכשרה החזקות ביטוח מקבוצת אלעזרא דיווחה היום כי חתמה על הסכם להקצאה פרטית של אג"ח באמצעות הרחבת סדרה ד', הרחבה המשקפת לאוריגו ריבית של 6.5%. הכספים ישמשו את הכשרה לביצוע פירעון מוקדם ומלא של סדרה ג', שעברה לפני כשנתיים הסדר חוב.

מבחינת הכשרה ביטוח, מדובר בסימן נוסף להתאוששות המרשימה שלה מהתסבוכת אליה נקלעה בסוף 2008-תחילת 2009. אז, בעיצומו של המשבר הכלכלי העולמי, החברה נקלעה לקשיים בהחזר אג"ח סדרה ג' והגיעה להסדר חוב. כעת, תמורת ההקצאה והנפקה שביצעה החברה לפני שבועות ספורים, ישמשו לפירעון מוקדם ומלא של אג"ח ג', כך שהטראומה נותרת מאחוריה והחברה סוגרת מעגל.

כמו כן, החברה שבה להציג תוצאות טובות, כשהריבית אותה היא נדרשת לשלם נמוכה בהרבה מבעבר - אז הייתה מעל 8%, ובוודאי נמוכה מהריביות אותן משלמות חברות אחרות שקיבלו אשראי מקרנות המנוף.

לא רק זאת, אלא שהכשרה ביטוח לא העמידה לאוריגו ביטחונות מיוחדים מעבר לתנאי סדרה ד'. כך, שבפועל הריבית שהיא משלמת נמוכה עוד יותר ביחס לעסקאות אחרות שביצעו קרנות המנוף, שקיבלו ריביות של כ-7.5% עם ביטחונות.

ההקצאה הפרטית של הכשרה החזקות לאוריגו נעשית שבועות ספורים לאחר שהחברה השלימה גיוס של כ-54 מיליון שקל מהמוסדיים ומהציבור באג"ח מסדרה ד', שזכתה לביקושי יתר של פי 2.4.

"השוק רואה את השינוי"

אלי אלעזרא אמר היום כי "בליבו של המשבר הכלכלי עמדתי מול אסיפת בעלי האג"ח, ואמרתי שנשלם עד השקל האחרון למחזיקי אג"ח ג'. היום אני פורע את השטר עד השקל האחרון. כך צריך לעשות, ומה שמבטיחים מקיימים".

לדברי אתי אלישקוב, סמנכ"לית הכספים בהכשרה ביטוח, "כל מה שאמרנו קרה, ואף יותר מכך. הדברים עליהם התחייבנו לפני כשנתיים בפני שוק ההון בחברת הכשרה החזקות ובחברת הכשרה ביטוח, קרו. כעת רואים את התגמול, כשהשוק הפנים את השינוי לטובה שעברה החברה, ורואים את זה ברמה בה הוא מתמחר אותנו. אנחנו עדיין בתחילת הדרך".

המנכ"ל טרמצ'י ציין, כי "הצלחת ההנפקה שנערכה וההרחבה הנוכחית מהוות הישגים חשובים".

קרן אוריגו (שבתחילה נקראה סנונית), המנוהלת על ידי טרבלסי, גיא ועדיה, גיא זוקין ודייב גל, החלה לפעול לקראת סוף מאי 2009. היא פועלת במסגרת תנאים שהגדיר משרד האוצר לקרנות המנוף, שקמו במימון משותף של האוצר והגופים המוסדיים, לצד שתי קרנות המנוף האחרות - בראשית ו-KCPS.

ככל הידוע, עד כה השקיעה הקרן בהכשרת היישוב שבשליטת משפחת נמרודי, בהתכוף, פולאר השקעות ואינספייר השקעות, ובנוסף חתמה על מזכר עקרונות עם חברת הנדל"ן לנוקס.