סיבה לאופטימיות: מדד מנהלי הרכש נותר מעל 50% בספטמבר

זה אמנם החודש השני בו המדד נמצא מעל לרמת ה-50%, אולם הוא נותר קרוב לגבול המבחין בין התרחבות להתכווצות בפעילות. כמו כן קיימת תנודתיות גבוהה ברכיבי המדד

מדד מנהלי הרכש של בנק הפועלים וארגון מנהלי הרכש לחודש ספטמבר רשם עלייה קלה של 0.3% לרמה של 50.9%.

זה אמנם החודש השני בו המדד נמצא מעל לרמת ה-50%, אולם הוא נותר קרוב לגבול המבחין בין התרחבות להתכווצות בפעילות. כמו כן קיימת תנודתיות גבוהה ברכיבי המדד - רכיב היצוא רשם החודש ירידה חדה של 13.4 נקודות והוא שב להצביע על התכווצות, בדומה לחודשים מאי-יולי השנה. הביקושים המקומיים, לעומת זאת, רשמו עלייה של 10.8 והם שבו להצביע על התרחבות לאחר ארבעה חודשי התכווצות.

רכיב התעסוקה רשם עלייה של 6 נקודות, זהו הרכיב היציב ביותר במדד בחודשים האחרונים, והוא מצביע מזה 14 חודשים על מגמת התרחבות.

מדד מנהלי הרכש העולמי, שמפרסם בנק JPMorgan, ירד בחודש ספטמבר לרמה של 52.2 נקודות -הרמה הנמוכה ביותר ב -14 החודשים האחרונים. קצב ההתרחבות הואט בייצור, בהזמנות החדשות ובתעסוקה.

כלכלני בנק הפועלים מציינים כי רמת המדד נותרה קרובה לגבול שבין התרחבות להתכווצות בפעילות, כאשר בחודש האחרון הירידה החדה בביקושים ליצוא קוזזה ע"י עלייה בביקושים המקומיים. יש לציין שבנתוני סחר החוץ נרשמה ירידה ביצוא התעשייתי בחודשים האחרונים. הנתון היציב ביותר הוא רכיב התעסוקה במדד, הנמצא מזה 14 חודשים במגמת התרחבות. חוזקו של שוק העבודה בולט גם בנתוני שוק העבודה שהראו על עלייה בתעסוקה וירידה בשיעור האבטלה לרמה של 6.2%.