טייקונים, הבאתם את זה על עצמכם

אתם מככבים יחד בעסקים, בדירקטוריונים, בקוקטיילים, בכדורגל, זה מוציא עיניים

"טייקונים", קודקודי פירמידה יקרים: הבאתם את ועדת הריכוזיות על עצמכם. בדיוק כמו שידידיכם הבנקאים, בשיא היוהרה, הריחוק, התלישות, ניגודי האינטרסים והעדפת מקורבים, הביאו על עצמם את תוצאות ועדת בכר.

ולא, למרות העלייה המופלגת בדמי הניהול, פרי יצירתם של ראשי התאגידים הפיננסיים שהחליפו את הבנקים, אף אחד לא מתחרט ולא מתכוון לשנות משהו מהמהלכים שהפרידו את הגמל והנאמנות מידי הבנקאים. גם תורם יגיע.

שרשרתם

כמה אפשר לשחק עם משק שמתיר אחזקה של חברות בנות של חברות בנות של חברות בנות, עד כדי כך שראש הפירמידה מחזיק ב-10% מהחברה, אבל שולט בה שלטון מלא, באמצעות מנהלים שלו ודירקטורים שלו. שולט בהחלטותיה, בקשריה, במחירים שהיא גובה, בדמי הניהול, ובאינטרסים שהיא משרתת, והכל כאשר הציבור הרחב הוא שמחזיק ברוב המניות ולא נהנה מהם.

התחברתם

אתם מככבים, ביחד, זה עם זה, כל הזמן אותם שמות, בעסקים, בדירקטוריונים, בקוקטיילים, בחתונות, בימי הולדת, בנסיעות, בתרומות, בחברי נאמנים, בכדורגל, בקונצרטים. זה מוציא עיניים. זה מגביר אי-שוויון. זה מייצר ציבור, ארגונים חברתיים וחברי כנסת שייצאו נגדכם.

גייסתם

שרים לשעבר, ראשי ממשלות לשעבר, פקידים בכירים לשעבר, חברי כנסת לשעבר - סידרתם להם ג'ובים מהאגדות, אפילו כשהייתם צריכים להמציא משהו חדש ומיותר עבורם. העיקר שהבאים אחריהם יפנימו את הסיסמה "שלח לחמך על פני המים כי ברבות הימים תמצאנו".

הענקתם

שכר מופלג עבור נאמנות מופלגת. ומי שילם את זה? הציבור. שעת עבודה למנהל הפכה שוות ערך לחודש עבודה לפועל בשכר מינימום. עד שהפערים הפכו בלתי נסבלים. בסוף אפילו הפוליטיקאים הבינו שכך אי אפשר. שזה מסכן את עתידם.

איימתם. אם תשנו משהו בתנאים שלנו - נלך מכאן. אם נוריד שכר של מנהל - הוא יעזוב וירד מהארץ.

הרגעתם

וכל הזמן מסבירים: הכול בסדר, זה אתם שלא מבינים עד כמה אנחנו צודקים.

שכרתם

אימצתם שיטה בדוקה: בכל מחלוקת - קודם כול מגייסים, בתשלום נאה, לא חלילה מכסף פרטי אלא בעיקר מכסף ציבורי, את חברות יחסי הציבור הגדולות בישראל, כמה אמריקנים, לוביסטים גדולים, יועצים מתאימים, עורכי הדין, רואי החשבון, פרופסורים שישרתו אתכם תחת כובע אנשי אקדמיה. אף חדרתם לגופי מחקר וארגונים חברתיים. לחץ.

הפעלתם לחץ

פיזי, כוחני. על כל מי ומה שזז. מלמעלה ועד למטה. מימין לשמאל ובחזרה. עוד סיבוב ועוד סיבוב, והכול היה ברור ובהיר כשמש. אפשר לכתוב את התסריט הרבה לפני האירועים.

גם את תסריט אירועי הוועדה הזו כבר אפשר להתחיל לכתוב.