לאחר המיזוג עם שלד בורסאי: פלואוסנס תגייס עוד כסף בת"א

מנכ"ל חברת הביומד שהצטרפה לאחרונה לבורסה בתל-אביב, רוברט בש, בראיון ראשון: "המוצר שלנו לא צריך FDA ולא שיפוי"

חברת הביומד Flowsense הצטרפה לאחרונה לבורסה בתל-אביב, בדרך שהפכה למקובלת בתחום - מיזוג עם שלד בורסאי, דורות במקרה זה.

חודשיים לאחר השלמת המיזוג, החברה הממוזגת נסחרת לפי שווי של 92 מיליון שקל. אתמול הגישה לרשות ניירות ערך טיוטת תשקיף לגיוס הון נוסף. זאת, לאחר שבמסגרת המיזוג לשלד, היא גייסה 4.2 מיליון שקל ממשקיעים פרטיים.

בעלי המניות העיקריים בחברה הם חברת ההשקעות והייעוץ טרנדליינס, בעלת החממות משגב ומופת ביהודה; קבוצת זיטלמן, משקיעה ותיקה בטרנדליינס ובחברות שבגרו מחממותיה; משקיע פרטי בשם שרגא קרפמן וזאב ברונפלד, שהשקיע בחברה בזכות הקשרים שלו עם טרנדליינס.

ללא מגע עם שתן

פלואוסנס החליטה לעשות זהב מאחד החומרים הפחות חביבים - שתן. מדידת תפוקת שתן, היא תהליך בעל משמעות רפואית עצומה, אבל אף אחד לא ממש אוהב לבוא במגע קרוב עם השתן. פלואוסנס תנסה לחסוך את המגע הישיר הזה, ותוך כדי כך גם לשפר את מצב חולי הכליות ולחסוך כסף לבתי החולים.

לדברי מנכ"ל החברה, רוברט בש, "המוצר אינו זקוק לאישור מהרשות האמריקנית למזון ותרופות, ה-FDA, משום שאינו בא במגע עם הגוף. כמו-כן אין הוא זקוק להכרה מצד חברות הביטוח, משום שהוא מיועד לשימוש בחדר המיון ובמחלקות הטיפול הנמרץ, שם מתקבל ההחזר הביטוחי לבית החולים פר-חולה שהגיע לפי מחלתו, ולא כהחזר על פרוצדורות ספציפיות שנעשו".

כיום נמכר המוצר בישראל וכבר מוצב ליד 100 מיטות במספר בתי חולים. בקרוב מתכוונת החברה להסתער על השוק האירופי ואחר-כך להיכנס גם לשוק האמריקני, תחילה בשיווק ישיר ולאחר-מכן עם מפיץ.

תפוקת שתן היא מדד שנמצא היום בשימוש בכל מחלקת טיפול נמרץ. המדידה כיום היא ידנית: פעם בשעה האחות לוקחת את שקית הקטטר ואומדת את גובה השתן לפי השנתות שעל השקית.

"למדידה כזו מגבלות רבות", אומר בש, "היא אינה רציפה, אינה מדויקת והרישום הידני פותח המון מקום לטעויות. חברות רבות, ביניהן כמה ישראליות, ניסו להביא לשוק מוצר אוטומטי למדידת תפוקת שתן, אך כשלו ברמה הטכנולוגית. היחידה שהצליחה היא חברת Bard, אבל המוצר שלה גדול ויקר".

הטכנולוגיה של פלואוסנס הופכת תחילה את השתן לטיפות אחידות בגודלן ואחר-כך סופרת אותן בנופלן לתוך השקית, באמצעים אופטיים. טוד דולינג'ר, יו"ר טרנדליינס, מספר כי פלואוסנס הוקמה על בסיס הטכנולוגיה של חברת Med Dynamics, "בכוונתנו להגיע לצמיחה עם החברה, גם צמיחה חיצונית", אומר דולינג'ר. הכוונה היא כנראה לרכוש טכנולוגיות נוספות לשיווק על הפלטפורמה של החברה".

* מדוע נכנסתם דווקא לשלד בורסאי?

"רצינו נגישות להון, אך איננו זקוקים ל-30 מיליון שקל, שהם הסכום המינימלי לגיוס בהנפקה בתל אביב", אומר רונן קויפמן, סמנכ"ל הכספים של החברה.

האקזיט של בש

בש כבר עבר במספר צמתים חשובים של תעשיית הביומד הישראלית. הוא שימש כשותף בקרנות ניצנים ואינפיניטי, ואחר-כך הצטרף לאשר שמואלביץ', יזם סדרתי והיום משקיע בטופספין, לפיתוח סטנט לטיפול במפרצות עורקים במוח.

בהמשך חבר בש לקבוצת יזמים ממייסדי חברת X-technologies, שנמכרה לגיידנט, והקים איתם בקליפורניה חברה בשם YMed לטיפול בעורקים מפוצלים בגפיים (Y - על שם הצורה של העורק המפוצל), בה השקיע בין היתר אהרון שקד ז"ל, מבעלי חברת 888. החברה נמכרה לפני כשנה לחברת Bard, היום המתחרה של פלואוסנס, ב-35 מיליון דולר ופוטנציאל לתשלום נוסף לפי עמידה באבני דרך, על השקעה קטנה בהרבה.