קרן פימי מכרה לגמאטרוניק החזקותיה בחברה בכ-15 מיליון ש'

החזקות פימי (7% מהמניות) יימכרו במתווה של רכישה עצמית ■ בנוסף, גמאטרוניק תרכוש את האופציות שהוענקו לפימי, הניתנות להמרה למניות ■ הרווח - כ-200%

10 ימים לאחר שהודיעו על ביטולו הרשמי של הסכם בעלי המניות בגמאטרוניק , יוצאת היום קרן פימי מהשקעתה בחברה הנשלטת על-ידי יוסי גורן ואלי שטיינהורן. פימי וגמאטרוניק הגיעו לסיכום שלפיו החברה תרכוש את החזקות פימי (7% מהמניות) במתווה של רכישה עצמית תמורת כ-8.1 מיליון שקל. בנוסף תרכוש גמאטרוניק את האופציות שהוענקו לפימי, הניתנות להמרה למניות, ב-7 מיליון שקל נוספים.

בסך הכול רושמת פימי, המנוהלת על-ידי ישי דוידי, רווח של כ-200% על השקעתה הראשונית בחברה בשנת 2006.

ההסכם בין הצדדים התאפשר לאחר שקרן פימי תבעה את גמאטרוניק על שלא אפשרה לה לממש את האופציה שניתנה בהסכם ההשקעה המקורי, בשל סירובו של גורן שכיהן באותה עת כיו"ר ומנכ"ל החברה. בעקבות כך הסתכסכו דוידי וגורן, ובהמשך הדירקטורים מטעמה של פימי התפטרו מדירקטוריון החברה. בשבוע שעבר, כאמור, הגיעו השניים להסכם לפיו הם מבטלים את הסכם השותפות ביניהם, והיום דיווחו על הפשרה ביניהם במסגרת ההליכים המשפטיים.

גמאטרוניק, שמקום מושבה בירושלים, עוסקת בפיתוח, ייצור, שיווק ומכירה של מערכות אל-פסק למחשבים וספקי כוח למרכזיות טלפון. החברה, שסיימה את המחצית הראשונה של 2010 עם רווח נקי של יותר מ-10 מיליון שקל (כפול מהרווח בכל 2009), נסחרת בבורסה בשווי של 126 מיליון שקל. בעל השליטה והמייסד, יוסף גורן, מחזיק 52% מהמניות, ושותפו שטיינהורן מחזיק כ-11% נוספים.

מוקדם יותר השבוע אישרה אסיפת בעלי המניות של החברה את המשך כהונתו של גורן כיו"ר בתנאי העסקה דומים לאלו שהיו עד כה (עלות שכרו הסתכמה אשתקד בכ-2.3 מיליון שקל). כמו כן אושר המשך כהונתה של שרון בר צבי, בתו של גורן, כמנכ"לית החברה. ביולי האחרון מונתה בר צבי למנכ"לית זמנית במקומו של אביה, לאחר שבעלי המניות לא אישרו לו המשך כהונה כיו"ר וכמנכ"ל במקביל.

גם תנאי העסקתה של אורית זוהר, אף היא בתו של גורן, אושרו על-ידי בעלי המניות. זוהר מועסקת כמנהלת המרקום (תקשורת שיווקית) בחברה, ובעלי המניות אישרו להעניק לה תוספת שכר בת 15% רטרואקטיבית מתחילת 2010.