הכיס של המדינה תפח על חשבוננו: השנה תסתיים בגבייה עודפת של 10 מיליארד שקל ממסים

מנהל רשות המסים, יהודה נסרדישי, מייחס את הגבייה העודפת ביחס ליעד שהוגדר בצמיחה במשק, שעמדהעל 3.8% השנה לעומת צפי מוקדם ל-1.5% בלבד

יהודה נסרדישי, מנהל רשות המסים, צופה כי בזכות הצמיחה במשק, תסתיים שנת 2010 בגבייה עודפת של 10 מיליארד שקל מעבר ליעד הגבייה. לדבריו, היעד המקורי התייחס לצמיחה של 1.5%, בפועל עמדה הצמיחה על 3.8% לשנה.

נסרדישי שאמר את הדברים במהלך יום עיון במיסוי שנערך בהנחיית עו"ד שוש שחם היום (ה') בלשכת עורכי הדין בתל אביב, משער כי אם הצמיחה תמשיך לעמוד על אחוז דומה גם בשנתיים הבאות והגירעון יעמוד על 3%, הרי שבשנת 2011 יעמוד יעד הגבייה על 213 וחצי מליארד שקל ובשנת 2012 על 232 מיליארד שקל. לדבריו, הצמיחה המקומית ונתוני היבוא מראים על משק חזק: "ישנה התאוששות יפה במשק הישראלי, אנחנו קצת מודאגים מהמתרחש באירופה ובארצות הברית ולכן מדיניות רשות המסים תמשיך להיות שמרנית", ציין נסרדישי.

בהמשך דבריו, סקר נסרידשי את עיקרי שינויי החקיקה שמקדמת הרשות במסגרת חוק ההסדרים: "חוק עידוד השקעות הון הולך לשנות את פניו לחלוטין ועיקריו לקבוע שיעור מס חברות מופחת על כלל ההכנסות ממפעלים, ביטול הטבות לתושבי חוץ ומתן אפשרות לחברות שעומדות בקריטריונים ליהנות גם ממסלול המענקים וגם ממסלול המס", הסביר.

חקיקה נוספת שהזכיר נסרדישי עוסקת בהשקעה במניות של חברות סטארט-אפ: "הלכנו לקראת תעשיית ההייטק כך שתותר השקעה במניות עד גובה של 5 מיליון שקל, באופן שתוכר כהוצאה במשך 3 שנות מס החל בשנת ההשקעה". לדבריו, רשות המסים מעוניינת לעודד מכירת חברות סטארט-אפ לחברות ישראליות ולא לחברות זרות, כוונה שתיושם, לדבריו, גם היא בחקיקה להקלה במיסוי.