אסילור קונה 50% משמיר אופטיקה; מוחקת את המניות מהמסחר

אסילור תרכוש מבעלי המניות, למעט קיבוץ שמיר, 50% מהמניות ב-14.5 דולר למניה - פרמיה של 17% על מחיר השוק ■ ההשקעה של אסילור מסתכמת ב-130 מיליון דולר

אקזיט בקיבוץ: חברת אסילור (Essilor) האירופית רוכשת בשלבים 50% מחברת שמיר אופטיקה הישראלית ותמחוק את המניה מהמסחר בבורסה של ת"א ובנאסד"ק. כך הודיעה היום (ו') החברה בדיווח לבורסה.

שמיר אופטיקה מייצרת טכנולוגיה לשוק עדשות הראיה ואסילור מפתחת ומשווקת ברחבי העולם עדשות ראייה. שמיר מעסיקה 1,400 עובדים ומרכז פעילותה ממוקם בקיבוץ שמיר.

במסגרת העסקה, יקבלו בעלי המניות 14.5 דולר לכל מניה מאסילור (למעט קיבוץ שמיר שימשיך להחזיק 50% מהחברה אחרי העסקה), קרי פרמיה של 17.3% על מחיר הסגירה של המניה אמש בוול סטריט. שמיר אופטיקה תשלם לבעלי מניותיה דיבידנד של 80 סנט למניה ב-8 בנובמבר, כך שכולל הדיבידנד תג המחיר בעסקה הינו 15.3 דולר למניה.

אסילור תשקיע, אם כך, 130 מיליון דולר ברכישת המניות לפי שווי חברה של 243 מיליון דולר. דירקטוריון החברה אישר פה אחד את העסקה וקבוצת בעלי מניות המחזיקים ב-69.3% מסך המניות (כולל קיבוץ שמיר) הודיעו כי יאשרו את העסקה באסיפת בעלי מניות מיוחדת שתכונס לשם כך.

העסקה עצמה צפויה להיסגר באמצע 2011, אולם אם במידה מסוימת היא תבוטל, שמיר תחויב בתשלום של 11 מיליון דולר לאסילור. לשמיר 34 מיליון דולר בקופת המזומנים וחוב בסך של 24 מיליון דולר. הכנסות החברה ב-2009 עמדו על 154 מיליון דולר, כך שהעסקה משקפת מכפיל הכנסות של 1.67.

"מהלך זה יאפשר לשמיר אופטיקה להגביר את הפיתוח של מוצרים חדשים ולחזק את מעמדה בשוק בכך שתסתייע ביכולות הפיתוח והמחקר של אסילור, בעיקר בתחום הציפויים ורשת ההפצה העולמית שלה", אמר עמוס נצר, מנכ"ל שמיר אופטיקה. "העסקה תאפשר שיתוף פעולה בין הצדדים ותעניק לשמיר אופטיקה משאבים נוספים על מנת להשקיע בפיתוח".