תביעה: האישה מכרה את הפנטהאוז מאחורי גבו של בעלה

הבעל תובע מחצית מסכום מכירת הדירה - 670 אלף שקל, ומבקש מבית המשפט להטיל צו עיקול על דירתה הנוכחית של אשתו לשעבר

תרגיל עוקץ מתוחכם אותו הפעילה כביכול אישה כלפי בעלה, נחשף בימים אלה במסגרת תביעה לאכיפת הסכם וחלוקת רכוש המתנהלת בין בני-זוג גרושים.

מתביעתו של הבעל, באמצעות עו"ד יעל שמואלי, עולה כי בני-הזוג ערכו פעמיים הסכמי גירושים פיקטיביים על מנת להרחיק פנטהאוז שהיה בבעלות הזוג מהישג ידם של שני בנקים, להם היו חייבים מאות אלפי שקלים.

מהתביעה עולה עוד כי כעבור מספר שנים של גירושים פיקטיביים, נקלעו יחסי הזוג למשבר אמיתי. או-אז, לדברי הבעל, הרחיקה אותו האישה לחודש ימים מהבית, בהעלילה עליו כי הוא נוהג כלפיה באלימות.

מספר שבועות לאחר שחזר הבעל לבית הזוג בצו בית המשפט, הוא גילה לפתע אדם זר המסתובב בדירתו ואומד את החדרים והרהיטים. בתשובה לשאלותיו התברר לו כי האיש הינו שמאי שנשלח מטעם הבנק, על מנת שיאמוד את ערך הבית עבור משכנתא שניתנה לפני זמן לא רב לזוג נוסף אשר רכש את הדירה.

היות והדירה לא היתה שייכת על-פי הרישום בטאבו לבעל, לא היה בידו למנוע את מכירת הדירה.

בימים אלה הגישה עורכת דינו של הבעל, עו"ד יעל שמואלי, המתמחה בדיני גירושים, בקשה לעיקול ביתה החדש של האישה שנקנה כפי הנראה מהכספים אותם גרפה ממכירת הפנטהאוז.

כמו כן הגישה עו"ד שמואלי בקשה מבית המשפט לפסק דין המורה על אכיפתו של הסכם חלוקת הרכוש בין בני-הזוג, שנחתם עת התגרשו בני-הזוג בפועל, ושבמסגרתו הסכימו לחלוקה שווה בשווה בכל הכספים שיתקבלו ממכירת הדירה.

מתביעה המתבררת בימים אלה בבית המשפט לענייני משפחה עולה כי האישה ובעלה ניסו לחמוק מחובות לבנקים, אליהם נקלעו בעקבות משבר המניות הקשה שפקד את הבורסה בישראל בשנת 1994. ואולם במקום לחמוק מתשלום החוב, מצא את עצמו הגבר עם החוב, וללא הדירה, לאחר שאשתו מכרה אותה כביכול לזרים, מאחורי גבו, בלא לחלוק עימו את הכספים שהשיגה מהמכירה.

מסיפורו של הזוג המתגולל בתביעת הבעל עולה כי בני הזוג, תושבי ראשון-לציון, חתמו על הסכם גירושים פיקטיבי למרות אהבתם הגדולה זו לזה, זאת על מנת למלט פנטהאוז יקר שהיה ברשותם מחוב כבד שנצבר כתוצאה מהשקעתם במניות. השקעה זו פערה חוב כבד בחשבון בני-הזוג באחד הבנקים הגדולים בארץ.

במסגרת ההסכם הפיקטיבי נרשם הפנטהאוז על-שמה של האישה, והוא אף הוגש לאישורו של בית המשפט, אך בני-הזוג המשיכו להתגורר יחדיו כבני-זוג לכל דבר.

במסגרת מחילה של הבנקים על רוב החוב בשל אחריותם למשבר, החזירו בני-הזוג 20% מהחוב לבנק, והסכנה חלפה זמנית מעל ראשם. אך כעבור כ-6 שנים נקלעו בני-הזוג לחוב נוסף, גם הוא בשל אותו משבר מניות - הפעם כלפי בנק אחר.

על מנת שהבנק הנוסף לא יעקל את רכושם, ובו הפנטהאוז, ובכדי לא להותיר מקום לספק כי הם התגרשו רק למראית-עין, החליטו בני-הזוג לממש את הסכם הגירושים הפיקטיבי שלהם ולהתגרש בפועל. למרות זאת, גם לאחר מכן המשיכו בני-הזוג לגור יחדיו בפנטהאוז ולחיות כזוג נשוי לכל דבר.

אך כעבור מספר שנים, לאחר 26 שנות נישואים, עלו יחסיהם של בני-הזוג על שרטון אמיתי, וסכסוך מר פרץ ביניהם. בשל כך החל כל אחד מהם לגור בחלק אחר של הבית.

לטענת הגבר, על מנת לנשל אותו מחלקו, ניסתה האישה להרחיקו מהבית בטענות על אלימות, טענות אשר הופרכו בבית המשפט שהורה על חזרת הבעל לביתו לאחר 30 יום.

הבעל לא תיאר לעצמו כי בזמן שהוא נעדר, פועלת אשתו מאחורי גבו על מנת למכור את דירתם המשותפת.

לדברי הבעל, הוא החליט יום אחד לצאת מאוחר מהבית, בניגוד לנוהגו מידי יום ביומו, וכשחזר גילה אדם לא מוכר המשוטט בדירה. הבעל שאל את האיש למעשיו, ולתדהמתו התברר לו כי הלה הינו שמאי מטעם הבנק, אשר בא להעריך את הנכס לצורך משכנתא, אותה מעניק הבנק לזוג קונים שרכש את הבית.

הבעל אמר לרוכשים כי הוא מתנגד למכירת הבית, אך להם כלל לא היה ברור מיהו, מפני ששמו לא מופיע בכתבי הטאבו של הדירה, שהיתה שייכת על-פי מסמכים הרשמיים לאשתו בלבד.

במסגרת התביעה שהגיש נחשף הסכם חשאי בכתב-ידם של בני-הזוג, מאותה תקופה בה חתמו בני-הזוג על הסכמי הגירושים פיקטיביים ביניהם - חוזה המוכיח כי שיוך הדירה לאישה נעשה רק ממניעים של הברחת רכוש.

במסגרת התביעה תובע הבעל מחצית מסכום מכירת הדירה - 670 אלף שקל, ומבקש מבית המשפט להטיל צו עיקול על דירתה הנוכחית של אשתו לשעבר, בכדי שיוכל לממש את החוב אם יזכה בתביעה.

בית המשפט נעתר לבקשתו של הבעל והטיל צו עיקול על דירתה החדשה של האישה. הדיון בתביעת הבעל ידון בעוד 4 חודשים בבית המשפט לענייני משפחה בכפר-סבא.