רבד רוכשת 50% מסניף של רשת טסקו באירלנד תמורת 33.2 מ' ש'

החנות שתוקם מושכרת לטסקו לתקופה של 15 שנה בתמורה לדמי שכירות שנתיים, שיסתכמו בכ-950 אלף יורו

חברת הנדל"ן רבד , בשליטתו של יגאל אהובי, מדווחת היום (א') כי היא חתמה על עסקה לרכישת 50% מסניף של ענקית הסופרמרקטים, טסקו, תמורת 6.6 מיליון אירו (33.2 מיליון שקל).

רבד תרכוש 50% מהזכויות בקרקע, הממוקמת בעיר רוסקראה (Roscrea), השוכנת דרומית-מערבית לדבלין, בירת אירלנד. במסגרת העסקה, תקים המוכרת את חנות הסופרמרקט, לגביה נחתם הסכם שכירות עם טסקו. משבצת הקרקע הנרכשת משתרעת על פני כ-10 דונם ושטח החנות שתוקם נאמד בכ-4,300 מ"ר. רבד מעריכה כי החנות תוקם תוך כ-8 חודשים, כך שתחל לפעול במהלך 2011.

החנות שתוקם מושכרת לטסקו לתקופה של 15 שנה, בתמורה לדמי שכירות שנתיים, שיסתכמו בכ-950 אלף יורו (4.77 מיליון שקל), המשקפים תשואה שנתית על ההשקעה של רבד ושל שותפתה בעיסקה, בשיעור (ברוטו) של 7.2%. על פי הסכם השכירות, דמי השכירות יעלו אחת ל-5 שנים, בדומה לשיעור עליית מדד המחירים לצרכן באירלנד (אך לא יותר מ-4% לשנה ולא פחות מירידה של 1% בשנה), מה שעשוי להעלות את התשואה שיניב הנכס לרבד במהלך השנים.

רבד מציינת כי היא תממן את רכישת הקרקע ממקורותיה העצמיים ומקווי האשראי העומדים לרשותה. בהמשך, היא תפנה למוסדות פיננסים לשם מימון הנכס כנגד שעבודו.

אריאל אבן, מנכ"ל רבד, אמר היום: "העסקה הנוכחית מצטרפת לרכישת הנכסים בשוויץ עליה דיווחנו בחודש שעבר והיא תואמת את האסטרטגיה העסקית של רבד לרכישת נכסים איכותיים, המושכרים לשוכרים איתנים ולתקופות ארוכות. רשת טסקו הינה שוכר יציב וגדול, הנהנה מאיתנות פיננסית גבוהה. נכס זה מצטרף כחוט השני לפורטפוליו הנכסים שלנו ומשביח אותו בזכות הרחבת הפיזור. יצויין כי בכוונתנו להמשיך לפעול לאיתור ורכישה של נכסים דומים גם בעתיד".