נאנט נדל"ן: רוביג השלימה את השלב המוסדי של ההנפקה

התבצעה לפי שווי של כ-660 מיליון שקל ■ בתחילת החודש גייסה רוביג, המרכזת את פעילות נאנט בפולין, כ-76 מיליון שקל בהנפקת אג"חים

חברת נאנט נדל"ן מדווחת היום, כי חברת הבת רוביג, המרכזת את פעילותה בפולין והמוחזקת על ידה בשיעור של 50%, השלימה את השלב המוסדי של הנפקת מניותיה בבורסה בוורשה.

בשלב המוסדי נקבע, כי משקיעים מוסדיים שונים צפויים לרכוש כ-92% מסך ההנפקה של רוביג, וזאת לפי שווי חברה של כ-660 מיליון שקל (כ-132 מיליון אירו או כ-515 מיליון זלוטי). השלב הציבורי של ההנפקה צפוי להסתיים לקראת ה-20 באוקטובר, כאשר הקצאת המניות על ידי החברה למשקיעים תושלם ב-25 באוקטובר, והמניות צפויות להתחיל להסחר בבורסה הפולנית בתחילת נובמבר.

סך הגיוס של רוביג צפוי להסתכם בכ-101 מיליון שקל (כ-20 מיליון אירו או כ-78 מיליון זלוטי), והחברה צפויה להקצות למשקיעים כ-15% מהון מניותיה.יצוין כי הנפקה זו היא אחת ההנפקות הראשוניות של חברת נדל"ן באירופה מאז פרוץ המשבר

חברת רוביג (Robyg SA), המוחזקת בחלקים שווים על ידי נאנט ועל ידי קרן נדל"ן אירופאית, מרכזת כאמור את פעילותה של נאנט נדל"ן בפולין. פעילות רוביג כוללת פרויקטים בהיקף כולל של כ-7,300 יחידות דיור מתוכם נמכרו עד היום למעלה מ-1700 יח"ד. מתוך הפרויקטים האמורים, ממוקמים 5 מהם בבירת פולין, וורשה, 3 מתוכם ממוקמים בעיר המרכזית גנדסק, ופרויקט אחד בעיר וורצלאב.

בימים אלה נבנים מבצעת החברה כ-1,000 יחידות דיור ב-5 פרויקטים שונים. בנוסף, בבעלות החברה קרקע בשטח כולל של כ-273 דונם בעיר גדנסק, המוגדרת כקרקע להשקעה. בתחילת החודש השלימה רוביג גם הנפקת איגרות חוב למשקיעים בפולין, וזאת בסך כולל של כ-76 מיליון שקל.

אוסקר כצנלסון, מנכ"ל נאנט, מסר היום: "ההענות הגבוהה של המשקיעים המוסדיים השונים בחו"ל להנפקתה של רוביג, שהינה אחת מההנפקות האקוויטי הראשונות באירופה של חברות נדל"ן לאחר המשבר מלמדת על האמון שהם רוכשים לחברה, שצברה מוניטין ומעמד מוביל בשוק המגורים בפולין. אנו מאמינים, כי הפיכתה של רוביג לחברה ציבורית הינה צעד נכון, שיאפשר לחברה לגוון את מקורות המימון שלה ואת המשך פיתוחה העסקי, ומאידך לשתף את הציבור בפעילותה הצומחת של החברה, שמוכרת כיום מאות יחידות דיור בשנה בשוק הפולני".

נאנט נדל"ן, שאיגרות החוב שלה נסחרות בתל-אביב, נמצאת בשליטת החברות הציבוריות אולימפיה (כ-32.6%) ולוינשטיין (כ-21.5%). נאנט מרכזת את פעילות הייזום למגורים של אולימפיה בפולין, בהונגריה ובמדינות נוספות. החברה מתמחה בייזום והקמה של פרויקטים למגורים במזרח אירופה. בסך הכל, מעורבת כיום החברה ב-25 פרויקטים בהיקף של כ-13,684 יחידות דיור, המצויים בשלבים שונים ונמנית בין חברות היזמות למגורים המובילות בפולין ובהונגריה.