בקרוב השיווק: 1,000 דירות חדשות בר"ג - ב"משולש הגדול"

התוכנית הופקדה לאחר הסרת ההתנגדויות ■ 3 קבוצות של בעלי קרקע יבנו אחרי המתנה של 20 שנה

עכשיו זה סופי: לרמת גן יתווספו כ-1,000 דירות חדשות בעקבות פרסומה של תוכנית המשולש הגדול למתן תוקף בימים האחרונים. בכך נפרצה הדרך למימוש התוכנית אחרי 20 שנה של תכנון, ול"גלובס" נודע ששיווק הדירות יחל בקרוב.

עיריית רמת גן פרסמה את התוכנית למתן תוקף בשבוע שעבר, לאחר שהתוכנית קיבלה את אישור שר הפנים אלי ישי בספטמבר במסגרת הדיונים בוועדה המחוזית. יצוין שלמרות שהתוכנית קיבלה תוקף כבר ב-2006, היא נתקעה כמה שנים בעקבות עררים והתנגדויות לתוכנית איחוד וחלוקה של הזכויות בין הבעלים השונים, אולם בחודש מארס השנה הוסרו ההתנגדויות והעררים ובכך התאפשר פרסומה של התוכנית למתן תוקף בימים אלה.

שטחו של מתחם המשולש הגדול, שבו מחזיקות בין השאר החברות צמח המרמן, אשדר ואזורים, הוא 235 דונם והוא גובל בכפר אז"ר ממערב, בר אילן בצפון, תל השומר בדרום וקרית קריניצי ממזרח. התב"ע שחלה על המתחם מאפשרת הקמת 980 יחידות דיור ופארק ירוק ששטחו כ-40 דונם. כן כוללת התוכנית שטחים מסחריים לשימוש מקומי.

בזכויות הקרקע במתחם מחזיקות שלוש קבוצות. הקבוצה הראשונה של בעלי הקרקע מיוצגת על ידי עו"ד ברוך אדלר והיא זכאית לבניית כ-500 יחידות דיור בארבעה מגדלים. קבוצה נוספת היא חברת ברען שמיוצגת על ידי עו"ד צבי שוב, והיא מחזיקה בתב"ע לבניית כ-100 יחידות דיור במגדל נוסף. הקבוצה השלישית מורכבת מבעלי קרקע פרטיים שיוכלו לבנות 184 בתי מגורים דו-משפחתיים צמודי קרקע ו-156 יח"ד בבנייה רוויה בגובה של ארבע קומות, נוסף על 40 יח"ד בבניינים בני חמש קומות וחזית מסחרית לשימוש השכונה.

נציגת היזמים, רחלי בריזל, סמנכ"ל השיווק בחברת אשדר, השותפה יחד עם החברות צמח המרמן ואזורים בפרויקט, ציינה כי "היזמים שבעי רצון מהתקדמות האישורים הסטטוטוריים של התוכנית, ובד בבד נערכים לתחילת השיווק".

לדברי עו"ד שוב, "בסופו של דבר התוכנית טובה ומגוונת מבחינת בנייה. חבל רק שבעלי הקרקעות נאלצו להמתין 20 שנה. צריך לתחום בחוק את זמן אישור הקרקעות לחמש שנים".