אבנר קופל: "אני קרוב מאוד למיצוי התקופה שלי כיו"ר המינהלת"

אחרי קיץ אפוף קרבות בגזרת הטלוויזיה וחיפוש (ללא תוצאות בינתיים) אחרי ספונסר לליגה, קופל מגלה שהדרייב שלו להמשיך את המלחמות הוא "7 בסולם של 1-10". ראיון בקצב מהיר

1. אין ספונסר לליגה, הסכם הטלוויזיה נמוך ממה שהיה, קיץ לא טוב עבר על המינהלת?

"נכון לעכשיו אתה צודק בעובדות. אני מקווה שדברים ישתנו, והליגה לא תהיה ללא ספונסר. יחד עם זה אני מניח שאנחנו נתאזן גם בזכויות השידור ונקבל יותר מ-6.25 מיליון שקל שמשלם העונה ערוץ הספורט, עם הצטרפות של גורם נוסף. אני מאמין שיהיה גורם, בתיאום עם ערוץ 5, שייקח את הזכויות של המשחק המרכזי".

2. מבחינה מסחרית נראה שהגעת עם המינהלת למיצוי, לקיר שאתם לא מצליחים לחצות.

"אני חושב שגבול היכולת של המינהלת הוא גיוס של 25 מיליון שקל לשנה, זה הקיר הכלכלי. השינוי יכול לבוא במידה וייבנו אולמות, כמו זה שנבנה כרגע בירושלים והגדלת האולם בחיפה. את השנה שעברה סגרנו על 19.5 מיליון שקל, השנה נגיע ל-23 מיליון שזה כבר קרוב מאוד לנקודת המיצוי".

3. למרות שההכנסות של המינהלת מתקרבות ל-20 מיליון שקל, אתם לא מגדילים את הנתח שחוזר לקבוצות, ויש טענה שנתח גדול מדי הולך לתפעול.

"הקבוצות עדיין מקבלות את הנתח המרכזי, שאני מעריך שיעמוד השנה על 1.1-1.2 מיליון לקבוצה. חוץ מזה, צריך לקחת בחשבון ששני מיליון שקלים אנחנו מעבירים אוטומטית לאיגוד הכדורסל כחלק מההסכם איתם. אנחנו החלטנו שחלק מהתקציב אנחנו מפנים להעלאת קרנה של הליגה כולה באמצעות השקעה באריזה, אם כהשקעה במערכות טכנולוגיות, מערכות סטטיסטיקה, שיווק. האינטרס שלנו הוא לעשות את האריזה טובה יותר, גם על חשבון של עוד 50 או 100 אלף שקל שיכולים ללכת לקבוצות".

4. אם למינהלת היתה בקרה תקציבית עצמאית, יש סיכוי טוב יותר שלא הייתם מגיעים למצב כמו עם נהריה ועפולה בשנה עברה שקבוצות מתפוררות ולא משלמות לשחקנים?

"כן, אנחנו חושבים שהיינו יכולים להיות יעילים יותר. יחד עם זאת, הבקרה עשתה עבודה טובה בתקופה האחרונה, וחוץ מזה אני חושב שחבל לבזבז אנרגיה במלחמות פוליטיות מול איגוד הכדורסל. לפני כשנתיים היתה דרישה מהמינהלת ומהקבוצות לבקרה עצמאית או למעורבות גדולה יותר, בינתיים הכנסנו רו"ח מטעם המינהלת לתוך הבקרה".

5. בשנה האחרונה אתה מעורב הרבה בכדורגל. זה המקום הבא שלך?

"אין לי רצונות אישיים בתחום הזה. אבל יש לי רצון לעשות שינוי משמעותי בדפוסי העבודה של ההתאחדות לכדורגל. קשה לי להיות חבר הנהלה, במקום שיש בו ניהול דיקטטורי של שני אנשים (אבי לוזון ושטרן חלובה - ט.ו).

מעודדות במשחק בכדורסל / צילום: מינהלת הליגה
 מעודדות במשחק בכדורסל / צילום: מינהלת הליגה

הליגה כבר כאן. גם המעודדות (צילום: מינהלת הליגה)

"יש לי אופי של מהפכן, שקשה לו לקבל ניהול בלעדי בגוף ציבורי שמלווה בכישלונות לא מעטים".

6. היית רוצה להתמודד על תפקיד יו"ר ההתאחדות?

"לא. כי אתה יכול להיות בעל השפעה ללא טייטל. לצערי, תפקידי היו"ר בהתאחדות מועברים בירושה ממרכז אחד לשני ולא לפי בחירה, ולכן כל עוד שיטת העולם השלישי של 'תן לי ואתן לך' אין סיכוי למישהו אחר להיכנס. אלו מהלכים שלא יכולים להיות במקום שמתוקצב בעשרות מיליונים על ידי המדינה".

7. מי תהיה אלופה השנה?

"מי שתקלע סל אחד יותר ב-26 במאי".

8. מה הדבר שהיית מאוד רוצה לעשות כיו"ר המינהלת ולא הצלחת?

"לקשור את הליגה הראשונה לשנייה, כדי למנוע מה שקורה בשנים האחרונות שהעולות מוותרות על העלייה. נכון להיות הליגה השנייה מתופעלת על-ידי האיגוד. צריך לתת לשחקנים במה שווה בשתי הליגות, לגרום לכך שהמעבר מבחינה כלכלית לא יהיה כזה חד. אם שתי הליגות הבכירות יהיו תחת ניהול אחד, זה יהיה יותר פשוט. הליגות המקצועניות צריכות להיות שתיים ביחד, וכרגע בעל-כורחנו אנחנו הופכים את ליגת העל לליגה סגורה מבחינה כלכלית"

9. מ-1 עד 10, כמה דרייב עוד יש לך לתפקיד הזה?

"7".

10. אתה קרוב למיצוי שלך?

"בחיים הציבוריים אתה מגיע למקום שבו אתה מרגיש שהבאת את הגוף שאתה עומד בראשו למצב סביר או טוב, ואז אתה צריך לחשוב הלאה. במידה מסוימת אני קרוב מאוד למיצוי שלי כיו"ר המינהלת".