תשובה למימן: "ותר על הפטור בגז המצרי - סלק חשש לאפליה"

שותפות לקריאה - נובל אנרג'י, רציו והקרנות וקופוה"ג של הלמן-אלדובי ■ עו"ד עופר צור, המייצג את קבוצת דלק: "על מימן לבקש ביטול הפטור, המעניק לו יתרון עצום בשוק הגז הטבעי"

קבוצת דלק ושותפותיה לעתירה נגד המדינה לגילוי מסמכים קוראות לאיש העסקים יוסי מימן להסכים לביטול הפטור ממס שניתן ליבואנית הגז המצרי, חברת EMG. בשבוע שעבר פורסמה הודעה מטעם קבוצת מרחב, שלפיה EMG היתה זכאית לקבל את הפטור גם ללא האמנה המעניקה לה אותו.

בעקבות ההודעה, טוענות דלק ושותפותיה, באמצעות עו"ד עופר צור ממשרד גורניצקי, כי "אם נכונה טענת הצד השלישי (מימן ע.ב.) שאין כאן אפליה פסולה, אזי נעמיד כאן אתגר עבור הצד השלישי: לבקש את ביטול הפטור הגורף המעניק לו יתרון עצום מול העותרות על שוק הגז הטבעי ולסלק כל חשש לאפליה פסולה".

מדובר בעתירה שהוגשה לאחר שנחשף ב"גלובס" כי במסגרת אמנה בין ישראל למצרים מ-2006 הוענק ל-EMG פטור גורף מתשלום מסים בישראל למשך 20 שנה. בדלק טענו כי מדובר באפליה לרעה של הגז המופק בישראל לעומת הגז המיובא ממצרים.

בדיון בוועדת הכלכלה של הכנסת לפני שבועיים אמר בעל השליטה בקבוצת דלק, יצחק תשובה, כי "לאחרונה התברר שמדינת ישראל העניקה פטור לספקי הגז המצרי למשך 20 שנה. האם יעלה על הדעת שבמקום לעודד את הגז הישראלי יוצרים אפליה?". תשובה קרא לוועדה להקים צוותי עבודה שימליצו על "תנאים שוויוניים לכל ספקי הגז".

בעקבות הפרסום עתרו דלק, נובל אנרג'י, רציו וקרנות הנאמנות וקופות הגמל של הלמן-אלדובי לביהמ"ש המחוזי בירושלים בדרישה לגילוי מסמכים ובהם הסכם הפטור שהעניקה רשות המסים ל-EMG.

לטענת מרחב, אין כל הסכם פטור ממס בין EMG לבין רשות המסים, אלא רק מכתב המאשר כי החוק הפוטר ממס חברות זרות המייצאות אנרגיה לישראל, חל גם במקרה של EMG.