תע"ש לביהמ"ש: מצבנו הכלכלי אינו רעוע; היקף המכירות עצום

תשובת תע"ש ניתנה במסגרת הליך שהיא מנהלת נגד חברת ארודן מערכת בטענה להפרת חוזה

"היקף המכירות של תע"ש הוא עצום ועומד בקירוב על 1.850 מיליארד שקל בשנה", כך טוענת תע"ש בבית המשפט, בעקבות דרישת חברה שנתבעה על-ידי תע"ש להפקיד ערבויות בסכום של 200 אלף שקל בטענה כי מצבה הכלכלי של תע"ש רעוע.

תשובתה של תע"ש ניתנה במסגרת הליך שהיא מנהלת בבית המשפט המחוזי בתל-אביב נגד חברת ארודן מערכת, המיוצגת על-ידי עו"ד מאיר הלר ממשרד א.לנדוי, בטענה כי הפרה חוזה שנחתם ביניהן. ארודן הגישה מצדה תביעה שכנגד בה טענה כי תע"ש לא העבירה את הכספים המגיעים לה תמורת עבודה שסיפקה.

לדברי תע"ש, המיוצגת על-ידי משרד עמית, פולק, מטלון ושות', גם אם בית המשפט יחייב אותה על כל סכום התביעה - הוא יהווה בכל מקרה חלק מזערי בטל וזניח יחסית ביחס להיקף המכירות הכולל שלה.

בכתב התשובה לתביעה שכנגד טענה תע"ש כי טענותיה של ארודן בדבר מצבה הכלכלי הקשה אינן מוצדקות, וחלקן מתבססות על כתבות פופוליסטיות: "הפרסומים בעיתונות בדבר מצבה של תע"ש נעשים פעמים רבות על-ידי גורמים אינטרסנטיים בהקשר להליך ההפרטה, ומובן כי לא ניתן להתייחס אליהם כבסיס עובדתי רציני לשם הטלת ערובה להוצאות", טוענת תעש.

בהמשך טוענת תע"ש כי בכל הנוגע לטענת ארודן בדבר העברת כספים על-ידי משרד הביטחון, הרי שגם כאשר המשרד העביר לאחרונה לתע"ש כספים לצורך תשלום משכורות העובדים, לא היו אלא בגדר מענק, אלה הקדמת תשלומים על חשבון התמורה המגיעה לתע"ש ממשרד הביטחון בגין הזמנות קיימות שלו ממנה.

בהתייחס להליכי ההפרטה של תע"ש, תקיים מחר (ב') ועדת הכספים של הכנסת דיון בנושא, לאחר שהמשא-ומתן בין תע"ש לבין משרד האוצר נקלע למבוי סתום. האוצר מסרב למתן ערבויות מדינה לתע"ש עבור עסקאות חדשות בחו"ל, וזאת עקב השתהות הליכי ההפרטה בשל המחלוקת בדבר גובה רשת הביטחון שתתן המדינה לעובדים שיישארו בסיום ההליכים. העובדים דורשים רשת ביטחון בסכום של 700 מיליון שקל, ואילו האוצר מוכן להתחייב ל-400 מיליון שקל בלבד.