שטייניץ ואטיאס: 3,500 יח"ד חדשות ייבנו בנצרת עילית

באתר החרדי "חדרי חרדים" מצוטטים גורמים בלשכתו של שר הבינוי והשיכון, אריאל אטיאס, כאומרים שהשכונה - באזור הר יונה - מיועדת לאוכלוסייה החרדית ■ משרד האוצר: "לא רק לחרדים"

שלושה ימים אחרי שמשרד הבינוי והשיכון הודיע כי ישווק קרקעות לבניית 4,000 יחידות דיור: שרי האוצר והשיכון הודיעו היום כי ישקיעו 200 מיליון שקל בפיתוח שכונה חדשה בת 3,000 יחידות דיור בנצרת עילית, שתשכן 20 אלף איש. המדובר בסבסוד הנהוג, בשיעור 50%, באזורי עדיפות לאומית א'.

בסיור שקיים היום (א') שר האוצר, יובל שטייניץ, עם ראש העיר, שמעון גפסו, ציין שטייניץ כי "קיימת חשיבות גדולה בהרחבתה וחיזוקה של נצרת עילית כעיר היהודית היחידה בגליל התחתון". י

צוין כי באתר החרדי "חדרי חרדים" מצוטטים גורמים בלשכתו של שר הבינוי והשיכון, אריאל אטיאס, כאומרים שהשכונה - באזור הר יונה - מיועדת לאוכלוסייה החרדית. באתר אף מציינים כי גפסו התבטא כמי ש"מחכה לחרדים".

מלשכת שר האוצר נמסר בתגובה כי "השכונה אינה מיועדת לחרדים בלבד ותעמוד בקריטריונים שקבעה הממשלה לפיתוח הנגב והגליל". מלשכת שר השיכון נמסר כי "התכנון המקורי אינו מיועד לחרדים בלבד, ולא יהיה שינוי בתכנון. יתקיים מכרז חופשי - לכל המרבה במחיר - אך ורק אם יהיה סבסוד עמוק יותר. אנחנו לא נשווק פעם נוספת וניכשל".

בלשכתו של אטיאס מבהירים כי "מדובר במכרז שנכשל מספר פעמים בשל עלויות הפיתוח והבנייה הגבוהות, הנגזרות מהטופוגרפיה ההררית. אופי הבנייה הנמוכה והמדורגת עשוי ליצור עניין גם בקרב גורמים חרדיים".