פרקליט המדינה: הרשעתה של מרגלית הר-שפי לא תימחק

נכשלו ניסיונותיהם של ראשי הציונות הדתית לנקות את שמה של הר-שפי מאי-מניעת רצח רבין

הרשעתה של מרגלית הר-שפי באי-מניעת הרצח של ראש הממשלה יצחק רבין על-ידי יגאל עמיר לא תימחק - כך החליט היום (א') פרקליט המדינה משה לדור, בהחלטתו לדחות את בקשת ראשי הציונות הדתית ליזום להר-שפי משפט חוזר, שבמסגרתו תבקש התביעה לזכותה בדיעבד מהעבירה שבגינה הורשעה.

במכתב תשובה שהועבר היום מלשכתו של לדור לנחי אייל, מנכ"ל הפורום המשפטי למען ארץ ישראל, שפנה למשרד המשפטים בעניין זה, נמסר כי פנייה זהה בתוכנה הועברה ליועץ המשפטי לממשלה לשעבר מני מזוז כבר בשנת 2008, וגם אז הפנייה בעניין נדחתה.

"היועץ השיב כי לא מצא בפנייה בסיס להפעלת הסמכות החריגה המאפשרת ליועץ המשפטי לממשלה ליזום בקשה למשפט חוזר", כתב עוזרו של לדור. "היועץ בחן את הנושא לגופו, והפנייה נדחתה לא רק משום שלא הוגשה על-ידי הגברת הר-שפי אלא גם באופן ענייני".

לדברי פרקליט המדינה, גם בפנייה הנוכחית אין כל נימוק חדש המצדיק בחינה מחודשת של עמדת משרד המשפטים.

באשר לדברים שכתב ראש השב"כ לשעבר, כרמי גילון, בספרו, מציין פרקליט המדינה כי מדובר בספר שפורסם בשנת 2004, ובדברים אלה אין כדי לכרסם בקביעת העובדה שבבסיס פסק דינו של בית המשפט העליון בנושא.

"להר-שפי לא יוחסה ידיעת התוכנית האופרטיבית לביצוע הרצח, ואולם על בסיס תשתית הראיות שהוצבה בפני 3 הערכאות שדנו בנושא, נקבע כי היא ידעה שיגאל עמיר הוגה, זומם, מתכוון ומתכנן לבצע מחשבת-רשע לרצוח את ראש הממשלה".

בפרקליטות מציינים, עם זאת, כי החוק מאפשר גם להר-שפי עצמה לפנות לנשיא בית המשפט העליון ולבקש לקיים משפט חוזר בעניינה, וכי הדרך פתוחה בפניה לעשות זאת, ואין בהחלטת הפרקליטות שלא ליזום הליך זה משום סוף פסוק.