הצטיידו בשטרות: השביתה בבנק הבינלאומי חוזרת ביום ד'

עובדי הועד שכבר השביתו ליום אחד את הפעילות בשבוע שעבר הודיעו הבוקר על שביתה בכל הסניפים ובכל המחלקות ביום ד' הקרוב ■ טרם נקבעה פגישת מו"מ נוספת בין הצדדים

מורידים את הכפפות: עובדי הבנק הבינלאומי וכן בנק פאג"י הודיעו היום כי ישביתו באופן מלא את הפעילות בכל סניפי הבנק ביום ד' הקרוב, ה-20.10. בכך מקיימים העובדים את איומם מהשבוע שעבר לשבש באופן פעיל ומתמשך את פעילות הבנק.

כזכור, ביום ה' האחרון השביתו העובדים גם כן את הפעילות בכל סניפי הבנק (למעט הסניפים באזור הצפון) במחאה על הסכסוך המתמשך בינם לבין ההנהלה בנושא תנאי העסקתם - זאת לאחר שהמשא ומתן שהחל בתיווך ההסתדרות נכשל ולא הושגה כל פריצת דרך, לטענתם, באף אחד מהסעיפים המצויים במחלוקת.

בשלב זה טרם הוחלט, אומרים בועד, האם השביתה תופסק בתום יום אחד או תימשך לטווח ארוך יותר. עוד מספרים שם כי בשלב זה לא נקבעה כל פגישת מו"מ בהסתדרות או בכל פורום אחר אשר יכולה להביא להסרת איום ההשבתה. טרם נמסר, בשלב זה, האם גם ועד המנהלים ומורשי החתימה המאגד גם הוא כמה מאות מעובדי הבנק יצטרף למאבק השבוע.

"ההנהלה גוררת רגליים ומנסה למשוך זמן במקום לפתור את סכסוך העבודה", התרעם היום יו"ר הועד חנוך ליבנה שטען כי "ניתן להגיע להסכמה מלאה בפרק זמן קצר - אך ההנהלה מתבצרת בעמדותיה בסעיפים שהם סכנה להמשך קיומנו כמקום עבודה מאורגן, ובקיום מקום עבודה שאינו 'סיוט- עבודה'", כהגדרתו.

סכסוך העבודה בבינלאומי נמשך כבר חודשים רבים והוביל בחודשים האחרונים לשביתה הארוכה בהיסטוריה של ענף הבנקאות בישראל.

מהנהלת הבינלאומי נמסר בתגובה: "ועד הפקידים מעלה דרישות כספיות גבוהות בנוסף להצמדה לבנק לאומי, דבר שאין לו כל הצדקה והגיון. בנוסף הוא גם מעלה דרישות ניהוליות, למשל בתחום השיווק, שאין להן אח ורע במערכת הבנקאית".

"הבינלאומי שואף להמשיך ולהוביל בתחרות בזירה הבנקאית ולהמשיך לתת שרות טוב ומקצועי ללקוחותיו. רצונו של ועד הפקידים לנהל את נושא השיווק בבנק יפגע בכך. נדגיש כי הנהלת הבינלאומי שומרת ומקיימת את הסכם ההצמדה לבנק לאומי. נציין עוד כי ביום רביעי יפעל אתר האינטרנט של הבנק כרגיל וכן יפעל מוקד לפניות דחופות של לקוחות", לשון התגובה.