הנשק החדש של אל-קאעידה: מגזין אינטרנטי

הזרוע התימנית של ארגון הטרור פרסמה לפני כ-4 חודשים את הגיליון הראשון של המגזין המקוון "Inspire" ■ בגיליון הראשון התפרסמה כתבה שמסבירה איך להכין פצצה

אל-קאעידה משתמש בחודשים האחרונים באינטרנט בניסיון לזכות בתומכים מחוץ לעולם הערבי. הזרוע התימנית של הארגון פרסמה לפני כ-4 חודשים את הגיליון הראשון במגזין המקוון "Inspire" המתפרסם בשפה האנגלית - כך מדווחת סוכנות הידיעות AFP.

בגיליון הראשון זכו הקוראים לקרוא כתבה שמסבירה איך להכין פצצה, ובגיליון השני, שעלה לרשת בשבוע שעבר, נרשמה עליית מדרגה עם כתבה המסבירה למוסלמים החיים במדינות המערב כיצד עליהם לרתך להבי מתכת לצדי מכוניותיהם - ולצאת למסעות הרג בציבור האזרחי.

הקבוצה AQAP (אל-קאעידה בחצי האי הערבי) מקווה להגיע בעזרת המגזין לצעירים מערביים, ולעודד אותם לבצע מעשי אלימות בשם הג'יהאד.

המגזין כולל כתובות מייל המקושרות לארגון אל-קאעידה, כולל באתר הוטמייל. עם זאת, הארגון ממליץ לקוראיו להוריד תוכנת קידוד "כדי להימנע מחשיפה לגורמי הביון".

מי שעומדים מאחורי המהפך במדיניות הם כנראה שני אזרחי ארה"ב המקושרים לאל-קאעידה - אנוואר אל-אלאקי וסמיר חאן. מומחים מאמינים כי השניים נמצאים כרגע בתימן.

ארגוני מודיעין שונים בארה"ב חושדים כי חאן, אזרח אמריקני ממוצא פקיסטני, השתמש בעבר באינטרנט לצורכי טרור במרתף בית הוריו שבמדינת ניו-יורק. "אני גאה לבגוד בארה"ב", כתב חאן בגיליון השני של המגזין. "אני גאה להיות בוגד בעיני אמריקה".

לדברי פיליפ סייב, פרופסור באוניברסיטת דרום קליפורניה ואחד ממחברי הספר "הטרור הגלובלי והמדיה החדשה", רשת הטרור הפכה זה מכבר לארגון תקשורת. "אולי הגיע הזמן להפסיק לחשוב על אל-קאעידה כעל ארגון טרור המתעסק בתקשורת - ולהתחיל לחשוב עליה כעל ארגון תקשורת המתעסק בטרור", אמר.

לדברי מוסטאפה אלאני, מומחה לביטחון במרכז המחקר של המפרץ היושב בדובאי, מתרחש מהפך באסטרטגיה של אל-קאעידה. "בעבר לא היה להם אכפת מהקוראים הלא ערביים", הוא מוסיף. "מדובר בהיבט נוסף של המלחמה הגלובלית, המרוכז בגיוס פעילים בעולם".