נילי, מאוחר מדי לגמור את זה בכסף

עד כה, גב' פריאל, את, ואולי גם בעלך, עשיתם כמה דברים שעלולים להתפרש כשיבוש חקירה

היום (ב') בצהריים שלחה נילי פריאל-ברק מכתב ליועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, וזו לשונו: "עוד בחקירתי הראשונה לפני חודשים רבים אישרתי כי העסקתי עובדת זרה ללא קבלת היתר; כבר אז הבעתי את צערי, ואני חוזרת ונכונה היום לשלם את הקנס כפי שהמדינה מטילה במקרים אלה. אני סבורה כי כך ניתן להביא את הנושא לידי סיום".

קודם כל, נילי פריאל-ברק, את טועה - בכך לא ניתן להביא את הנושא לידי סיום. ממש לא. עד הלום את ביצעת, ואולי גם בעלך אהוד, שורה של מעשים שמהותן עלולה להיות שיבוש הליכי חקירה - לכאורה, כמובן. קצת מאוחר לגמור את העניין בכופר.

היועץ המשפטי, אם ירצה למלא את תפקידו באופן שוויוני - ואני משוכנע שכך ינהג - לא יכול להתעלם מעדותך במשטרה לפיה לא ידעת איפה העוזרת, וזאת כאשר בנרתיקך היה לכאורה מספר הטלפון שלה (לפי עדות העוזרת בראיון עם כרמלה מנשה).

מעורבות ברק

גם אי-אפשר לעבור לסדר היום על דבריה של העוזרת בעניין בעלך המתנהג כמו אדם רגיל - מה שמוכיח כי ברק היה מודע לנוכחותה בדירה של עוזרת "בעלת חזות פיליפינית", כהגדרתך. יש לבדוק מחדש אם בעלך, שר הביטחון, ידע מה קורה - וכמה ידע.

חזות פיליפינית, יעני

גם צריך לבדוק את ניסיון ההתחמקות שלך כאשר אמרת שהעובדת היתה "בעלת חזות פיליפינית". לא נראה לי שיהיה קושי להוכיח כי ידעת שהיא פיליפינית.

השיטה של פריאל-ברק

צריך לצפות מהיועץ שיביא בחשבון את שיטת הפעולה של פריאל. זוכרים את פרשת החברה שהקימה כדי לנצל את קשרי בעלה בשלטון? ברגע שקמה ביקורת ציבורית היא סגרה את החברה. לא ברור מדוע בכך הסתיים העניין, אבל אסור שזה יקרה שוב.

כל אדם שעובר על החוק מוכן לשלם כל סכום ולהביע כל חרטה כדי לצאת מזה. כל אדם לא מקבל את הפריבילגיה הזאת - ואסור שהיא תינתן למיוחסי משפחת ברק.

מרגלית של ברק-פריאל

כך כתב דן מרגלית, המתפכח הסדרתי, בטורו ב"ישראל היום" הבוקר: "יש להטיל ללא שהות את הקנס כמקובל, ולקוות שגם היא מעוניינת בכך". כעבור כמה שעות התברר, הפלא ופלא, כי "היא", כלומר פריאל-ברק, אכן מעוניינת בכך.

צירוף מקרים - או שמא תיאום ועזרה לחברים החדשים נילי ואהוד (ברק), שהחליפו את עליזה ואהוד (אולמרט)? מכל מקום, כך בדיוק עבד מרגלית עבור אולמרט בתקופת החברות ביניהם. חשוב שהציבור יהיה מודע לדמיון בין שני המקרים לפני שמרגלית "יתפכח" גם מברק.