קרן כרמל הובילה השקעה של 4.9 מיליון דולר באוברסי

המערכת שפיתחה מאפשרת חוויית גלישה משופרת באינטרנט ■ עד כה גייסה 14.5 מיליון דולר ■ אוברסי מספקת פתרונות קאשינג (Caching) להעברה של תכני וידיאו באינטרנט וב-P2P

הגידול בהעברת תוכני וידיאו באינטרנט מספק עבודה לחברות היי-טק כמו Oversi, שמפתחת ומשווקת מערכות להעברה אופטימלית של תכנים.

היום הודיעה אוברסי על השלמת גיוס של 4.9 מיליון דולר. נשיא ומנכ"ל החברה, דויד טולוב, ציין כי "הגיוס מביא את אוברסי לשלב הבא באסטרטגיה שלה - לאפשר למפעילי תקשורת סלולרית וקווית להציע ללקוחותיהם חווית גלישה מעולה, וכן שירותי תוכן וערך מוסף מודולרים".

אוברסי מספקת פתרונות קאשינג (Caching) להעברה אופטימלית של תכני וידיאו באינטרנט ובפרוטוקולי P2P. המערכת שלה מאפשרת למפעילי תקשורת להציע למנויים חוויית גלישה משופרת.

דרישה בסיסית

את אוברסי הקימו בשנת 2004 עופר ולד, ממקימי חברת Surfree; ואיתן עפרון, ממייסדי קרניקס. את סבב הגיוס הנוכחי הובילה משקיעה ותיקה בחברה - קרן ההון סיכון כרמל ונצ'רס.

עוד השתתפו בסבב: סיסקו, שנכנסה להשקעה באוברסי ב-2007, וכן SMAC Partners וסטייג'-וואן ונצ'רס. לפי נתוני חברת המחקר IVC, אוברסי גייסה עד כה 14.5 מיליון דולר בשלושה סבבים.

"לאחרונה חתמנו על מספר הסכמים חדשים עם לקוחות אסטרטגיים, ביניהם מפעילים גלובליים מהשורה הראשונה", אמר טולוב. הוא הוסיף שפתרונות קאשינג הפכו לדרישה בסיסית של מפעילים, במטרה להפחית הוצאות תוך שיפור משמעותי באיכות חוויית הלקוח וציין כי "אנו רואים בהשקעה זו הבעת אמון של המשקיעים באסטרטגיה שלנו".

לדברי אבי זאבי, שותף כללי בכרמל ונצ'רס, "העברת תוכני וידיאו באינטרנט הפכה להיות הן מדד לאיכות הרשת והן הזדמנות להגדלת הכנסות. עם הגידול המשמעותי בתעבורת תוכני וידיאו באינטרנט, מפעילים נאלצים להשקיע בשדרוג הרשת, כדי לתת מענה לדרישות לקוחותיהם. הפתרונות של אוברסי לקאשינג והאצת תוכן, עונים על האתגרים הקיימים והעתידיים של המפעילים".