הממשלה תדון מחדש בהחלטתה לפטור מצה"ל תלמידי ישיבות בני 22

כך הודיעה הפרקליטות לבג"ץ, בתשובת המדינה לעתירות של עמותת חדו"ש, הפורום לשוויון בנטל והתנועה לאיכות השלטון

הממשלה תדון מחדש בהחלטתה לאפשר לכל תלמידי הישיבות לקבל פטור מלא משירות צבאי החל מגיל 22 ולאפשר להם לבחור שירות אזרחי בלבד - כך הודיעה היום (ב') פרקליטות המדינה לבג"ץ, בתשובת המדינה לעתירות של עמותת חדו"ש לחופש דת ושוויון, הפורום לשוויון בנטל והתנועה לאיכות השלטון.

על-פי החלטת הממשלה שהתקבלה בחודש יולי האחרון, במסגרת סדרת החלטות הקרויות "המדיניות הכלכלית לשנים 2011-2012", נקבע כי שר הביטחון יאשר בקשה של כל מיועד לשירות ביטחון להיות מוצב בשירות אזרחי אם מלאו לו 22 ואם חל עליו הסדר דחיית שירות במשך 4 שנים לפחות, וזאת בלא קשר למצבו המשפחתי.

ההחלטה היתה אמורה להיכנס לתוקף החל מ-1 בספטמבר 2010, ולאחר שנחשפה בידי העמותות הציבוריות, נדחה יישומה ל-1 בנובמבר.

מהודעתו של עו"ד ענר הלמן ממחלקת הבג"צים בפרקליטות המדינה עולה כי הצוות שהוקם במשרד ראש הממשלה בהתאם להחלטת הממשלה, בראשות מנכ"ל המשרד איל גבאי, ידון גם באופן הפעלת שיקול-דעתו של שר הביטחון במתן אישורים לשירות אזרחי לאברכים שהגיעו לגיל 22. המלצות הצוות יובאו בפני הממשלה לדיון.

"ממשלת ישראל אמורה להידרש באחת מישיבותיה הקרובות להמלצות שיובאו בפניה על-ידי הצוות", נמסר בהודעה. בשל כך נמסרה אתמול (א') לשרי הממשלה הודעה כי לאור זאת, נדחה יישום החלטת הממשלה בשלב זה עד ל-21 בנובמבר.

בתגובה להודעת הפרקליטות, קוראת עמותת חדו"ש והפורום לשוויון בנטל לממשלה "לפרסם את מסקנות צוות גבאי זמן מספיק לפני קיום ישיבת הממשלה. זאת, כדי לאפשר דיון ציבורי בנושא כה חשוב, לאפשר לשרים לגבש את עמדתם בצורה תקינה ולמנוע מצב שהציבור שוב ימצא את עצמו מופתע". (בג"ץ 5915/10).