חשד לשחיתות נדל"נית: מנכ"ל משרד הפנים ישוחרר למעצר-בית

(עדכון) - גבי מימון וגורמים נוספים חשודים כי השתמשו באנשי-קש כדי לרכוש מגרשים בפרויקט של המינהל ביישוב יד בנימין, שיועדו למפוני גוש קטיף, כיוון שלא עמדו בקריטריונים לזכאות

מנכ"ל משרד הפנים, גבי מימון, שנעצר אתמול (ב') בחשד למעורבות בפרשת מירמה בפרויקט נדל"ן ביישוב יד בנימין, ישוחרר הערב (ג') למעצר-בית מוחלט של 3 ימים - כך קבע הבוקר בית משפט השלום בתל-אביב.

לפי החשד, מספר מעורבים, בהם מימון, ביקשו לרכוש מגרש בפרויקט נדל"ן של מינהל מקרקעי ישראל ביישוב יד בנימין שבשפלה הדרומית, אך לא יכלו להתמודד במכרז, מכיוון שהוא יועד למפוני גוש קטיף או לתושבי המקום, והם לא עמדו בקריטריונים לזכאות. המשטרה חושדת כי כדי לעקוף את הבעיה ולזכות בקרקע, השתמשו החשודים באנשי-קש שעמדו בקריטריונים, כדי שירכשו בעבורם את הקרקע.

מימון, מקורבו של שר הפנים ויו"ר ש"ס אלי ישי, חשוד כי רכש מגרש אחד או יותר, למרות שלא עמד בקריטריונים המקנים זכאות. לפי החשד, מימון השתמש בשושנה פרידמן כאשת-קש שתרכוש בעבורו את הקרקע.

מימון חשוד בעבירות של מירמה, הלבנת הון וזיוף. בדיון היום ביקשו חוקרי היחידה הארצית לפשעים כלכליים להדגיש כי אין קשר בין תפקידו של מימון כמנכ"ל משרד הפנים לחשדות המיוחסים לו.

בית המשפט קבע כי מימון יפקיד התחייבות עצמית של 50 אלף שקל וערבות צד ג' של 50 אלף שקל נוספים להבטחת המשך התייצבותו לחקירה. פרידמן, אם ל-16 ילדים, שוחררה אמש ממעצר.

אנשי-קש

מבקשת המעצר שהגישה המשטרה לבית המשפט עולה כי היקף המירמה המשוער בפרשה הוא של 1.5 מיליון שקל. "החשודים חברו בצוותא וביצעו מעשי מירמה כלפי מינהל מקרקעי ישראל. באמצעות שימוש באנשי-קש, הם שמו לעצמם מטרה לזכות במגרשים שלא יכלו לזכות בהם כדין, כל זאת תוך זיוף מסמכים", נכתב בבקשת המעצר.

עד כה עיכבה המשטרה לחקירה בפרשה 18 בני אדם. לגבי שני חשודים נוספים בפרשה - אליהו אסקוזידו, ראש מועצת נחל סורק, ומשה פרידמן, שנעצרו לראשונה אתמול - קבע בית המשפט היום כי החלטה סופית לגבי שחרורם או המשך מעצרם תתקבל הערב, לאחר ביצוע פעולות חקירה נוספות של המשטרה.

אסקוזידו חשוד בביצוע עבירות זיוף, מירמה והפרת אמונים ועשיית פעולה ברכוש אסור, וזאת בקשר לתפקידו כראש מועצה; לפרידמן מיוחסות עבירות מירמה והלבנת הון.

"חף מפשע"

באת-כוחו של מימון, עו"ד פנינה גיא ממשרד גדעון פישר ושות', מסרה בעקבות החלטת בית המשפט: "הסכמנו היום על המשך החקירה של מימון עד הערב, לא כי אנחנו חושבים שהחשדות מבוססים, אלא כדי שתוכח חפותו. אנחנו לא מסכימים לא לראיות ולא לעבירות הנטענות נגד מרשי".

עו"ד גיא הוסיפה כי מימון הוא חף מפשע וכי כל פעולותיו נעשו כדין. "הפרשה הזו מתחילה בקול גדול ותסתיים בקול ענות חלושה. אני סומכת על משטרת ישראל ובטוחה שהחקירה תמוצה, חפותו תוכח, והוא יחזור לעבודתו כמנכ"ל משרד הפנים, אותה הוא ממלא באחריות ובמסירות".

בא-כוחו של אסקוזידו, עו"ד ירון ליפשס, מסר כי "החלטת בית המשפט היום התקבלה בהסכמה שלנו, מתוך מטרה לקדם את החקירה, ומתוך אמונה שבחשדות נגד אסקוזידו אין ממש".

לגופו של עניין הוסיף הסנגור כי במהלך הדיון הובהר כי אין שום חשד לגבי קבלת טובות הנאה אישיות של אסקוזידו. "הטענה היחידה היא כי אסקוזידו אישר חתימות חודשים אחרי הזכייה במכרז, כך שבאופן מהותי ברור שאין לו מעורבות בנוגע למירמה ביחס למכרז", ציין עו"ד ליפשס.