ענף הנדל"ן הישראלי מאבד 3 קברינטים - ועדיין אין מחליפים

‎‎מנהל מינהל התכנון, שמאי אסיף, השמאי הממשלתי, אייל יצחקי והממונה על מחוז מרכז במשרד הפנים פורשים בקרוב ‏והעמדות עלולות להיוותר בלתי מאוישות בתקופה הקרובה

‎‎ענף הנדל"ן נותר לתפקד ללא קברינטיו: לפחות שלוש עמדות של פקידות בכירה בענף עלולות להיוותר בלתי מאוישות בתקופה הקרובה, לאור פרישתם של בעלי התפקידים והיעדר בחירת מחליפים. זאת בתקופה שענף הנדל"ן מחכה לרפורמה בחוק התכנון והבנייה, ונמצא במשבר של היצע קרקעות.

כפי שכבר פורסם ב"גלובס" באוגוסט, בפעם השנייה שוב לא הצליח משרד הפנים לבחור מחליף לתפקיד מנהל מינהל התכנון. האחרון שהחזיק בתפקיד זה היה אדריכל שמאי אסיף, שפרש מהתפקיד בסוף החודש שעבר, אולם רק שבועיים לפני פרישתו הוקמה ועדת איתור.

בינתיים, מבדיקת "גלובס" עולה שכבר פורסם מכרז להגשת מועמדויות למילוי התפקיד, אך מכרז זה ייסגר רק בסוף אוקטובר, כחודש לאחר שאסיף עזב את המשרה לטובת משרת פרופסור בפקולטה לארכיטקטורה ובינוי ערים בטכניון. בנוסף, על סמך ניסיון העבר, מהרגע שנסגר מכרז להגשת מועמדויות עובר פרק זמן של כשלושה-ארבעה חודשים עד השלמת הסידורים לקראת כניסת המועמד לתפקיד.

‎‎מתפקד במקביל

‎‎משרה זו מצטרפת למשרה בכירה נוספת, זו של הממונה על מחוז מרכז במשרד הפנים, ד"ר שוקי אמרני, שהודיע בסוף מאי על פרישתו לטובת תפקיד המשנה למנכ"ל משרד הפנים. אמרני עוזב את תפקידו לאחר שבע שנים ולמרות שכבר מונתה ועדת איתור, טרם מונה מחליף למשרה זו ובינתיים משמש אמרני במקביל הן כממונה על מחוז המרכז והן כמשנה למנכ"ל משרד הפנים.

ממשרד הפנים נמסר בהתייחס לשתי משרות אלה ש"התפקידים ממולאים ומטופלים. אמרני ממשיך לשבת בישיבות ועדת התכנון ומרכז את עבודות המחוז. לגבי תפקיד מנהל מינהל התכנון, המשימות ממשיכות להיות מטופלות על-ידי הצוות המקצועי. דבר במשרד הפנים לא נפגע".

אל שניהם מצטרף השמאי הממשלתי הראשי, אייל יצחקי, שהודיע לפני מספר חודשים על סיום תפקידו בסוף דצמבר הקרוב. רק לאחרונה פורסם מכרז למציאת מחליף, אבל האיתור יתבצע כנראה גם הוא רק בסוף אוקטובר וכך ישנה אי-ודאות באשר למינוי שמאי ממשלתי חדש טרם מועד פרישתו של יצחקי מהתפקיד, לאחר ארבע שנות כהונה.

אם תיווצר בעיית זמן של מציאת מחליף לפני מועד הפרישה, ימשיך יצחקי ככל הנראה בתפקידו עד שיימצא המועמד, היות שהוא רשאי היה להמשיך בתפקידו במסגרת מלוא הקדנציה, שאורכה חמש שנים.