בדרך להסדר? דן ללוז מציע לרכוש את השליטה באלדן טק

הצעת יו"ר מגדל שוקי הון לשעבר לחברה הנושאת הערת "עסק חי", מותנית בהשגת הסדר חוב עם מחזיקי האג"ח, להם היא חייבת כ-28 מיליון שקל

מכתב ממשרדו של עו"ד יוסי אברהם בישר הבוקר לבעלי המניות ומחזיקי האג"ח של חברת אלדן טק , הנתונה בקשיים, על כוונתו של דן ללוז, יו"ר מגדל שוקי הון לשעבר, לרכוש את השליטה בחברה. "ההצעה לוקחת בחשבון את הצרכים המיידיים והעתידיים של החברה והחברות הבנות שלה", נכתב במכתב הנלווה להצעה.

על פי תנאי ההצעה ישקיע ללוז 3.9 מיליון שקל באלדן טק, תמורת הקצאת 14.41% ממניותיה (נמוך בכ-19% ממחיר השוק הנוכחי של החברה, המשקף לה שווי של 22 מיליון שקל). כן יקבל ללוז אופציות לרכישת מניות נוספות במחיר שנע בין 75 אגורות ל-1.5 שקל למניה (לעומת מחיר של כ-60 אגורות למניה היום בשוק). מימושן יביא אותו להחזקה של עד 65% בחברה.

בעל השליטה באלדן טק, יוסף בודנשטיין, מחזיק כיום ב-57% ממניות החברה, והצעתו של ללוז היא לשליטה משותפת של השניים למשך חמש שנים וכל עוד יחזיק מי מהם לפחות 12% מהמניות.

ללוז ימונה, על פי הצעתו, למנכ"ל החברה וכן ליו"ר החברה הבת רילון במקומו של בודנשטיין, ושמה של החברה ישונה לחושן השקעות. ללוז יוותר על שכר בשנה הראשונה, ולאחריה הוא יקבל כ-770 אלף שקל בשנה, בדומה לתנאיו הנוכחיים של בודנשטיין.

לקראת ישיבת מחזיקים מכריעה

הצעתו של ללוז מותנית באישור הסדר חוב, לגביו מתנהל מזה כחצי שנה מו"מ בין אלדן-טק למחזיקי האג"ח שלה. חברת הנדל"ן, הפועלת בארץ ובחו"ל - בעיקר במזרח אירופה, טרם שילמה למחזיקים תשלום בסך של כ-10 מיליון שקל, שהייתה אמורה להעביר לידיהם בחודש מארס השנה. ביום ראשון הקרוב תתקיים ישיבת מחזיקי אג"ח, המיוצגים על ידי משרד עורכי הדין קליר-בנימיני, שבה יידון ההסדר.

התחייבויותיה של אלדן טק כלפי מחזיקי האג"ח שלה עומדות על 28.3 מיליון שקל, וההסדר המוצע על-ידי ללוז כולל דחייה של התשלומים, חיזוק בטחונות והעלאה של שער הריבית. ההסדר כולל תשלום של 2.5 מיליון שקל, שכבר נמצאים בידי הנאמן של מחזיקי האג"ח עם חתימתו, ואילו היתרה תיפרע בשני תשלומים שווים בסוף יוני 2016 ותשלום נוסף כעבור שנה. התשלום שהיה אמור לעבור לידי מחזיקי האג"ח במארס, יישא ריבית של 8%, ומרגע חתימת ההסדר הריבית על התשלומים העתידיים תעמוד על 7%.

באשר לביטחונות, 50% ממניות רילון ישועבדו לטובת מחזיקי האג"ח, באופן שאם שוויין יעלה על 120% מיתרת החוב, ישוחררו מניות משעבוד כך שסך השעבוד לא יעלה על 120% מהחוב באותו רגע.

הטבות נוספות להן יזכו מחזיקי האג"ח כוללות שיפור שער ההמרה של איגרות החוב (מדובר באג"ח להמרה), וכן קבלה של שליש מכל סכום אשר יגיע לחברה כתוצאה מגיוס הון, בין היתר כתוצאה ממימוש האופציות שיהיו בידי ללוז. בנוסף, 75% מכל דיבידנד שתשלם רילון, ישמש לפירעון האג"ח, ואילו אלדן טק עצמה תהיה מנועה מלחלק דיבידנד עד לפירעון מלוא החוב.

הניסיונות להכניס משקיעים כשלו

לפני כשנה הידרדר מצבה של אלדן-טק, שמרבית פעילותה מתבצעת באמצעות החברה הבת רילון ומתרכזת במזרח אירופה כאמור. זאת על רקע משבר הנדל"ן ביבשת והקושי לקבל מימון מהבנקים. לדו"חות הכספיים של אלדן טק ברבעון השלישי אשתקד הוצמדה הערת "עסק חי", על רקע אי-יכולתה לפרוע חובותיה למחזיקי האג"ח שלה. את המחצית הראשונה של השנה הנוכחית, סיימה החברה עם הפסד של כ-12 מיליון שקל, כשבקופתה רק כ-5 מיליון שקל במזומן.

במהלך השנה האחרונה נעשו מספר ניסיונות להכניס משקיעים לחברה. באפריל האחרון דווח על מו"מ עם טאו שבשליטת אילן דב לעסקה משולבת נכסים ומזומן. במסגרתה הייתה אמורה טאו להשקיע 10.7 מיליון שקל באלדן טק תמורת מניות, ובמקביל למכור לחברה קרקע ברומניה. מו"מ זה לא הבשיל לכדי עסקה, בדומה למו"מ עם שמואל פלאטו שרון לרכישת מניות בחברה הבת רילון.

מתווה ההסדר שמצורף להצעתו של ללוז אינו כולל מחיקת חוב, ומציע למחזיקי האג"ח תקווה. כניסתו לחברה, כגורם בעל ניסיון בשוק ההון ובנקאות, ככזה שמבין את התנהלותם של הגופים המוסדיים המחזיקים באג"ח וכמנכ"ל דומיננטי - עשויה להביא להסדר הטוב ביותר, וכמובן להבראת החברה.

ללוז עזב את מגדל שוקי הון ביוני אשתקד לאחר 3 שנים וחצי כיו"ר פעיל, על רקע מתיחות עם יונל כהן, מנכ"ל החברה האם מגדל ביטוח. גורמים בשוק ההון העריכו אז כי ללוז "יעשה לביתו", ובכל מקרה, נראה כי רשימת התפקידים הפנויים בענף בתי ההשקעות המקומי אינה כה ארוכה.