לא רואים את הסוף: השביתה בבנק הבינלאומי תימשך גם מחר

יו"ר הוועד בהפגנת העובדים היום: "אנחנו לא נירתע מבעל הבית הדורסני ושיטות הניהול השפלות שלו. יש לנו כוח ואורך רוח" ■ הנהלת הבנק: "דרישות ועד הפקידים אינן הגיוניות"

השביתה בבנק הבינלאומי ובבנק פאג"י תימשך גם מחר (ה'). כך הודיע היום ועד עובדי הבנק. 2,000 הפקידים מתכוונים להשבית גם מחר את 90 סניפי הבנק במחאה על תנאי העסקתם. הוועד יחליט מחר האם להמשיך בשביתה גם בשבוע הבא.

כ-200 מעובדי הבנק הפגינו היום מול בניין ההנהלה בשד' רוטשילד בתל אביב. העובדים נשאו שלטים שונים ובהם: "צדיק מתעשר על חשבוננו", "בינו לא יצאת צדיק", "מיליארדר על הגב שלנו" ו"עבדים בבנק הבינלאומי".

"העובדים מוחים נגד תנאי עבודתם ובעיקר דורשים סביבת עבודה שפויה", נכתב בהודעת הוועד. "העובדים טוענים כי שיטות השיווק האגרסיביות שמנהיגה הנהלת הבנק פוגעות בעובדים ובלקוחות כאחד".

עובדי הבינלאומי והנהלת הבנק בראשות המנכ"לית מסדר ברבר-צדיק, חלוקים על גובה הבונוס לשנת 2010 ועל אופן החלוקה שלו. כמו כן, העובדים מוחים על מה שהם מכנים "מדיניות שיווק אגרסיבית", במסגרתה נאלצים לכאורה הפקידים לשווק מוצרים פיננסיים תוך עלייה בנטל העבודה ופגיעה בשירות ללקוחות. עוד הם מלינים על כך שמערכת המחשוב הפנימית מאפשרת לגורמים רבים מדי לעקוב בכל זמן נתון אחר ביצועי המכירות של כל עובד ועובד.

כזכור, לפני כחודשיים הנהיג הוועד שביתה גדולה שנארכה 14 ימים ולאחרונה הוא פתח ב-2 שביתות אזוריות. היום חזרו העובדים להשבתה מלאה של סניפי הבנק. סניפי הבנק אמנם סגורים אך בהנהלה מדגישים כי ישנו מוקד שירות שנותן מענה טלפוני לפניות דחופות בתחום סחר חוץ, חדרי עסקאות, משכנתאות, הלוואות, פיקדונות, מט"ח ניירות ערך ועוד. גם מערכת המחשב של הבנק פועלת כרגיל ומאפשרת ללקוחות לבצע פעולות שונות באמצעות אתר האינטרנט.

חנוך ליבנה, יו"ר עובדי הבנק הבינלאומי ובנק פאג"י, אמר היום בהפגנה: "אנחנו לא נירתע מבעל הבית הדורסני ושיטות הניהול השפלות שלו. יש לנו כוח ואורך רוח. התמיכה שאנחנו מקבלים מהשטח מחזקת אותנו ומוכיחה שהמאבק שלנו צודק ומחויב המציאות".

מחר צפויה להתקיים פגישת מו"מ עם הנהלת הבנק בהסתדרות, שבראשה עומד עופר עיני.

תגובת הנהלת הבינלאומי: "המנהלים בבנק הבינלאומי אינם שובתים ולפיכך 700 המנהלים יגיעו לסניפים ולמטה ויעניקו שרות חלקי. בנוסף מוקד השרות ללקוחות ימשיך לפעול גם מחר ויעניק שירות בכל תחומי הפעילות הבנקאיים. גם שירות האינטרנט פועל במלואו. דרישות ועד הפקידים אינן הגיוניות והינן חסרות תקדים במערכת הבנקאית, זאת בעוד הם נהנים מתנאי שכר מהטובים במערכת. למרות זאת המו"מ, בליווי ההסתדרות, נמשך תוך מטרה להגיע להסכם שיאפשר שקט ארוך טווח".