סכסוך גם בצים: העובדים דורשים שכר שקוצץ בתקופת המשבר

העובדים מוחים על סירובה של ההנהלה לשלם להם תוספת של 5% ■ הנהלת החברה: "צים ועובדיה מנהלים שיחות שוטפות לגבי נושאים שונים הקשורים לעובדי צים"

ההסתדרות במרחב חיפה הכריזה אמש (ג') על סכסוך עבודה בחברת הספנות צים, הנוגע לכלל העובדים המועסקים במסגרת הסכם קיבוצי בחיפה, אשדוד ואילת. המשמעות היא שבתוך 14 ימים רשאים העובדים לשבש את העבודה בחברה עד כדי השבתת הפעילות.

העובדים, בראשות יו"ר הוועד הארצי אבי שטרית, מוחים על סירובה של ההנהלה לשלם להם תוספת שכר בשיעור של 5%, וטוענים עוד כי ההנהלה מפירה שורה ארוכה של סעיפים בהסכמים הקיבוציים.

"ההסכמים בחברה קובעים כי תוספות השכר הניתנות לעובדי המגזר הציבורי יינתנו גם לנו, על אף שהחברה היא פרטית", הסביר שטרית בשיחה עם "גלובס". לדבריו, בזמן המשבר הכבד שפקד את צים לפני כשנתיים הסכימו העובדים לדחות את קבלת התוספת, אולם כיום הם בהחלט דורשים לקבל את שמגיע להם לכאורה.

עוד טוענים בוועד כי הנהלת החברה, שבשליטת החברה לישראל של סמי ועידן עופר, מבקשת לפתוח את ההסכמים הקיימים ולהכניס סעיף שמאפשר לה לפטר עובדים קבועים על פי קריטריונים מסוימים.

מהנהלת החברה נמסר: "צים ועובדיה מנהלים שיחות שוטפות לגבי נושאים שונים הקשורים לעובדי צים. השיחות מתנהלות על בסיס קבוע עם ועד העובדים וההסתדרות. הנהלת צים משוכנעת כי ועד העובדים וההסתדרות, מבינים את חשיבות הנושא ובטוחה כי תגיע בהקדם להבנה עמם".