מיומנו של איש היי-טק: הקלטות נדירות ממרכז שירות של המו"פ

מי שעוסק בתחום מכיר ודאי סיטואציה שבה הוא רק צריך שינוי קטן בתוכנה ולהפתעתו מתברר שהשינוי - לפחות בעיני אנשי המו"פ - מחייב פיתוח רב, מסובך, יקר ובלתי אפשרי

מי שעוסק בתחום מכיר ודאי סיטואציה שבה הוא רק צריך שינוי קטן בתוכנה ולהפתעתו מתברר שהשינוי - לפחות בעיני אנשי המו"פ - מחייב פיתוח רב, הוא מסובך, יקר ובלתי אפשרי.

כמו ההקלטות שהביא "גלובס" אתמול של לקוח עם מוקד השירות של HOT בדרך להתנתקות, כך גם אני מביא הקלטות נדירות ממרכז השירות של מחלקת המו"פ.

* "מו"פ שמו"פ, מדברת סיגל, במה אוכל לעזור?".

- "ש-לום, מדבר גיל, מנהל המוצר. זה בעניין הגרסה האחרונה 6.8"

* "גרסה 6.8 היא גרסת הדגל שלנו, איך נוכל לשרת אותך?"

- "רציתי לבקש שתבצעו שינוי קטן בדף הראשי של האתר"

* "או.קיי. שינוי גדול , שינוי קטן, תוספת חדשה, רעיון בלבד או שיפור קוסמטי?"

- "או, זה ממש שיפור קוסמטי. צריך לשנות שם את ה..."

* "שינוי קוסמטי. על-מנת שאוכל לבצע את 'שינוי קוסמטי', אבקש לדעת האם השינוי הוא: הוספת שדה, שינוי פונט, הזזת שדה או שינוי צבע רקע?"

- "זה שינוי ממש קטן. רק להוסיף שדה בדף הפתיחה".

* "כמובן. נשמח לפתח עבורך את "הוספת שדה". על-מנת שנוכל לפתח זאת במהירות, אבקש לדעת: שדה טקסט, שדה תאריך, צ'ק-בוקס או תפריט?"

- "תקשיבי סיגל, זה ממש כלום. זה רק להוסיף שדה קטן של תאריך בזמן הרישום של המשתמש".

* "שדה תאריך. מיד אבדוק אם נוכל לבצע את השינוי המבוקש 'שדה תאריך' במיוחד עבורך. אנא המתן". אחרי מספר דקות: "שדה תאריך לא אפשרי, השינוי יארך זמן רב מדי ולא נספיק להכניסו לגרסה הקרובה, נסה שנית".

"שמחתי לשגע אותך"

- "שנייה סיגל, תקשיבי רגע. זה ממש שינוי מינורי. הוספה של שדה קטן בטופס הרישום. תוכלי אולי לבדוק שוב למה זה לא אפשרי?"

* "כמובן, אנו לשירותך. מיד אבדוק מדוע 'שדה תאריך' לא אפשרי. על-מנת שאוכל לתת לך מענה הולם, אבקש לדעת - תשובה רשמית, תשובה טכנית, תירוץ עלוב, התנצלות או הצטדקות?"

- "לא יודע. נגיד שזה תשובה טכנית".

* "'תשובה טכנית'. מיד מבררת את הסיפור שלנו ל'תשובה טכנית'". "ובכן, גיל אני שמחה לבשר לך שיש בידי תשובה ל-'תשובה טכנית'. 'בגלל בעיית תאימות, שקשורה לגוגל כרום וג'אווה סקריפט, לא ניתן להוסיף שדות נוספים לימין השדות הקיימים. בנוסף, הוספת שדה עלולה להשפיע לרעה על ביצועי הדף וכן עלולה לשבש את העברת ה-XML מהדפדפן לשרת בסיס הנתונים. ישנו גם חשש שהוספת שדה תאריכי תשפיע על ה-Character Set, למרות שהוא מוגדר כרגע UTF8. לפיכך, על-סמך הגורמים הנ"ל, לא ניתן להוסיף שדה כבקשתך'".

- "תגידי, יש מצב שתעשו את זה לגרסה הבאה?"

* "מיד אבדוק את הבקשה 'לגרסה הבאה'. לצערי, היא כבר בפיתוח ולכן לא נוכל לקבל בקשות חדשות".

- "שיגעתם אותי, כולה שדה קטן".

* "שמחתי לשגע אותך גיל. יש משהו נוסף שאוכל לעשות עבורך? תודה שהתקשרת למו"פ שמו"פ".

הכותב הוא יזם ומנהל בתעשיית ההיי-טק