חשד: קופי בין הפעילה עבריינים כדי ללחוץ על זכייני הרשת

כך עולה מהדו"ח הראשוני שהגיש מפרק החברה לביהמ"ש ■ הדו"ח מצייר תמונה עגומה באשר להתנהלות החברה שבפירוק ■ אחת מרשתות המזון מעוניינת לרכוש את הזיכיון למותג קופי בין

המפרק של חברת סיטי פוד, זכיינית רשת בתי-הקפה קופי בין בישראל, מנהל מגעים עם אחת מרשתות המזון הגדולות בישראל, אשר מעוניינת לרכוש את הזיכיון ולשלב את המותג "קופי בין" בסניפיה - כך עולה מהדו"ח הראשוני שהגיש היום (ה') המפרק, עו"ד מור נרדיה, לבית המשפט המחוזי בתל-אביב. במקביל מתנהלים מגעים גם עם חברות נוספות המפעילות רשתות של בתי-קפה.

עוד עולה מהדו"ח כי בעלי רשת קופי בין העולמית, שעמדו על סף סגירה סופית של סניפי קופי בין בישראל, הודיעו למפרק כי לאור פנייתו העניינית והמשא-ומתן שהוא מנהל הם שינו את דעתם, ואם יימצא משקיע רציני שירצה לרכוש את הרשת - הם ישקלו זאת בחיוב.

עוד נאמר בדו"ח כי בשיחות שניהל המפרק עם נציגי הרשת העולמית הודיע לו פרקליט הרשת כי החל מ-8 באוגוסט 2010 אין בישראל כל גורם בעל זכויות בנוגע להפעלת רשת קופי בין בישראל.

כמו כן עולים מהדו"ח שהגיש נרדיה פרטים מעניינים בנוגע להתנהלות בעלי קופי בין בישראל. בדו"ח נכתב כי "ביוני 2010 ניהלה החברה משא-ומתן עם חברת שיוביץ ודור מוצרים פיננסיים ועם מנהלה, רו"ח גדי שיוביץ, כדי שחברת הניהול תיטול על עצמה את ניהול הרשת בארץ עבור החברה".

עבריינים הפעילו לחץ על זכיינים

מנתונים שנמסרו למפרק מאת חלק מזכייני קופי בין עולה כי "ייתכן כי חברת הניהול פעלה לתקופה קצרה, ככל הנראה מבלי שנקשר עמה הסכם מחייב, באמצעות גורמים פליליים, בניסיון להפעיל לחץ על זכייני הרשת לשלם את דמי הזיכיון המגיעים להם מהחברה".

עוד עולה מהדו"ח תמונה עגומה באשר להתנהלות החברה שבפירוק: "המפרק הזמני בדק את ספרי החברה, את הסכם רכישת הזיכיון, את זיכיון המשנה ואת הסכמי השכירות השונים של סניפי הרשת. יצוין כי מסמכי החברה חסרים, ולא נמצאים בהם כלל ההסכמים הרלבנטיים. המפרק הזמני פועל אל מול הזכיינים ומשכירי הנכסים לאיסופם של המסמכים החסרים, כדי שתהיה בפניו תמונה מלאה".

כזכור, לפני כשבועיים מינתה שופטת בית המשפט המחוזי בתל-אביב, ורדה אלשיך, את עו"ד נרדיה ממשרד לוי טיילר כמפרק זמני לחברת סיטי פוד, זכיינית קופי בין בישראל, שבבעלות איש העסקים דני ורנר, שירה תומר אחזקות שבבעלות דני הרשקוביץ וי.ר יובל אחזקות שבבעלות טל פיקלר, לאחר שזו נקלעה לקשיים.

"סיטי פוד הגיעה לסוף דרכה", כתבה אלשיך בהחלטתה, "משרדיה נסגרו, והיא אינה מגישה דו"חות מע"מ מזה מספר חודשים".