ראש אגף הדוברות בעיריית חיפה הורשע בתרומה אסורה

צחי טרנו הודה בהסדר טיעון כי פעל שלא כחוק כדי לאפשר העברת כספים מגופים שונים - ובהם גם מראובן גרוס ז"ל - למימון סקרי בחירות עבור יונה יהב בבחירות לראשות העירייה ב-2003

בית משפט השלום בתל-אביב הרשיע היום (ה') את ראש אגף הדוברות בעיריית חיפה, צחי טרנו, בעבירות שעניינן תרומה אסורה וסיוע לרישום כוזב במסמכי תאגיד.

טרנו הודה והורשע במסגרת הסדר טיעון, בתיק שנחשף אגב חקירת "פרשת החניונים", שנגעה לקידום עניינים שונים של איש העסקים המנוח ראובן גרוס בחברת "אחוזות החוף", והמנוהל על-ידי המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה.

במסגרת ההסדר הוגש לבית המשפט כתב אישום מתוקן, שבו הודה טרנו כי בעת קמפיין הבחירות של יונה יהב לראשות עיריית חיפה בשנת 2003, עשה בניגוד לחוק פעולות שונות שאיפשרו העברת כספים מגופים שונים - ובהם גם מראובן גרוס ז"ל - לצורך מימון סקרי בחירות עבור יהב.

בהסדר הטיעון הוסכם בין הצדדים כי טרנו יישא בעונש של שני חודשי מאסר שירוצו בדרך של עבודות שירות, קנס של 20,000 אלף שקל ומאסר על-תנאי.

עוד נקבע כי הטיעונים לעונש יישמעו לאחר שהממונה על עבודות השירות בשב"ס יגיש לבית המשפט חוות-דעת בעניינו של טרנו, ולאחריהם יחליט בית המשפט אם לקבל את ההסדר.

את המדינה ייצג בתיק עו"ד ערן זלר מהמחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה.