מנכ"ל תנובה, אריק שור: "נבחן ייצור פירות קפואים"

בתערוכת המזון סיאל 2010 בלטה מגמה של אריזות ירוקות, ושור מצהיר כי תנובה תיישם בעתיד רפורמה בתחום לאחר חקיקת חוק האריזות

קבוצת תנובה תבחן את הרחבת פורטפוליו מוצרי סנפרוסט גם לפירות קפואים - כך אומר ל"גלובס" מנכ"ל קבוצת תנובה, אריק שור, בתערוכת המזון העולמית סיאל בפריז. כיום משווקת החברה ירקות קפואים בלבד.

"בירקות הקפואים יש לנו סל מוצרים יפה ומספק. מעניין יהיה להכניס פירות קפואים פנימה. ראינו תותים, מנגו ומשמש קפואים, וזה בהחלט נושא ששווה לבדוק אותו", אומר שור.

אחת המגמות שבלטה בתערוכת סיאל היא האחריות הסביבתית ומעבר לייצור אריזות ירוקות וידידותיות לסביבה. לדברי שור, עלות העברת מוצרי תנובה לאריזות ירוקות עשוי להגיע לעשרות מיליוני שקלים.

לדברי שור, תנובה תיישם רפורמה בתחום רק לאחר שתסתיים חקיקת חוק האריזות, הנותן לדבריו "מענה לכל סיפור האריזות במשק הישראלי מלבד אריזות המשקה".

- למה תנובה צריכה להמתין לחקיקת חוק בתחום?

"החוק יעזור לנו בנושא של הפרדות פסולת. זה דברים שצריך בשבילם רגולציה. האזרח יצטרך להפריד את הפסולת, וזה יקל על מתן פתרון של כל סוג של פסולת".

- מגמה נוספת בתערוכה היא ההתייחסות לרגישויות ואלרגיות במזון. בהיבט לקטוז יש לכם רק חלב דל לקטוז. תרחיבו את קו המוצרים לאוכלוסיות רגישות?

"יש לנו פתרון ואלטרנטיבות כמו חלב סויה שמיועד לאוכלוסיות מהסוג הזה. הנושא הבריאותי מקבל בהחלט פוקוס בכיוון האחריות הכוללת שלנו לייצור מוצרים שמתאימים לכל מיני אוכלוסיות, למרות שביסודה תנובה כחברה מחזיקה סל מוצרים בריא. אדם יכול לאכול רק מוצרי תנובה ולחיות יפה מאוד".

- זה כלכלי לייצר מוצרים כאלה בשוק הישראלי הקטן יחסית?

"כחברה אתה תמיד עושה את השיקול הכלכלי, אבל זה סוג של מוצרים שצריכים להיות לך בפורטפוליו כאחריות מול הצרכן".

- אם בעבר המזון האורגני היה נחלת חברות מתמחות, היום זה חלק מהפורטפוליו של מגה מותגים. יש לכם תוכניות להרחבת קו המוצרים האורגניים שלכם עם הרדוף?

"אנחנו מחזיקים בנתח שוק של כ-50% מהשוק האורגני בישראל. זו בהחלט פלטפורמה יפה שמהווה עמדת זינוק מצוינת להרחבה".

- מה היקף המכירות של מוצרים אורגניים בתנובה?

"כ-50 מיליון שקל בשנה".