בריינסוויי: תוצאות טובות בניסוי ב-Deep TMS בבלפרוספאזם

חברת הביומד הישראלית קיבלה תוצאות סופיות בניסוי במחלה המאופיינת בחוסר שליטה על שרירי העין: הטיפול בטכנולוגיה של החברה בטוח ומביא לשיפור מיידי בסימפטומים

חברת הביומד הישראלית בריינסוויי מדווחת היום כי קיבלה תוצאות סופיות בניסוי בטיפול חולי בלפרוספאזם (מחלה המאופיינת בחוסר שליטה על שרירי העין ומלווה ב"מצמוצי עיניים"). בניסוי נמצא כי טיפול Deep TMS בתדר נמוך באמצעות הטכנולוגיה שפותחה בחברה - הינו בטוח ומביא לשיפור מיידי בסימפטומים של המחלה.

בריינסוויי, המנוהלת על ידי עוזי סופר, נסחרת בבורסה לפי שווי של כ-362 מיליון שקל. את הטכנולוגיה של בריינסווי, שנקראת Deep TMS, פיתחו יחד ד"ר אברהם צנגן וד"ר יפתח רוט, שעבדו במכון הבריאות הלאומי של ארה"ב. לבריינסווי, שהוקמה בשנת 2003, יש אישורים לשיווק מוצרים לדיכאון, מאניה דיפרסיה וסכיזופרניה באירופה, והיא עורכת ניסויים לקראת בקשת אישור שיווק בארה"ב.

הניסוי נערך על ידי חוקרים בראשות Dr. Mark Hallett מה-National institute of neurological disorders and stroke - NINDS, שהינו אחת מיחידות המחקר של ה-NIH. השפעת הטיפול על הנבדקים בכל אחד מהסלילים נבחנה מיד אחרי הטיפול וכשעה אחריו וכללה בחינה של מדדים מקובלים להערכת מצבם של חולי בלפרוספאזם.

החוקרים מציינים, כי המחקר בדק השפעות מיידיות בלבד בעקבות טיפול בודד והם מציעים,
לנוכח התוצאות החיוביות, לבצע מחקר הבודק השפעות קליניות ארוכות טווח באמצעות טיפולים מחוזרים.