"האיש הזה הוא הגנגסטר הגדול ביותר עלי-אדמות"

הדובר: מזכ"ל פיפ"א לשעבר, מישל זן-רופינן; המואשם: אחד מחברי הוועד המנהל של הארגון, שלטענת זן-רופינן מוכן למכור את הקול שלו בהצבעה לאירוח המונדיאלים ב-2018 ו-2022

פרשת השוחד להצבעה עבור המארחות של מונדיאלים 2018 ו-2022 מסתבכת. כזכור, בשבו שעבר נחשפו שני חברי הוועד המנהל של פיפ"א, אדמו מניגריה וריינאלד טרמאריי מטהיטי, שתועדו על-ידי מצלמה נסתרת של ה"סאנדיי טיימס" כשהם מסכימים למכור את הקולות שלהם בתמורה לכסף.

היום (א') מפרסם השבועון על מזכ"ל פיפ"א לשעבר, מישל זן-רופינן, שנתפס על-ידי המצלמה כשהוא עובר על רשימה של אנשי הוועד המנהל ומצביע על ה"משוחדים" הפוטנציאליים.

אחד מחברי הוועד תואר על-ידי זן-רופינן כ"גנגסטר הגדול ביותר עלי-אדמות". הוא טען בנוסף על שני חברים אחרים ש"ניתן לקנות את הקולות שלהם", ועל חבר רביעי ש"אפשר לקבל את הקול שלו עם נשים, לא עם כסף". זן-רופינן הציע "לסדר" את קניית הקולות מול המשוחדים הפוטנציאליים - תמורת תשלום של 210 אלף ליש"ט.

כמו כן, טען זן-רופינן כי ספרד ופורטוגל, שהגישו הצעה משותפת, הגיעו להסכם "החלפת קולות" עם קטאר, שמעוניינת לארח את המשחקים ב-2022.

פיפ"א, שקיבלה לידיה את כל קטעי הווידאו שצולמו על-ידי "הסאנדיי טיימס", פתחה בחקירה נרחבת בנושא השוחד. ההחלטה על מארחות המונדיאלים ב-2018 ו-2022 אמורה להתקבל ב-2 בדצמבר.

זן-רופינן, 51, עבד במשך 16 שנים בפיפ"א. ב-2002, הוא טען שהנשיא ספ בלאטר מנהל בארגון "משטר טרור", בו תיאר נתיב שיטתי של הונאה, ניהול לקוי, תשלומים בלתי חוקיים והטבות למקורבים שהנהיג הנשיא. לאחר מכן הוא מצא את דרכו מחוץ לארגון.

בתגובה לאירועים האחרונים, אמר זן-רופינן: "אני נגד שוחד. אמרתי את מה שאמרתי מתוך רשמים כלליים שיש על חברי הוועד המנהל ושמועות שמתרוצצות".