ענת קם בדרך להסדר טיעון; לא תואשם בפגיעה בביטחון המדינה

גלי צה"ל: לעוה"ד של קם הוגשה טיוטת ההסכם הסופית, וכבר השבוע היא צפויה לחתום עליה ■ בכתב האישום ייכללו סעיפי החזקת ומסירת חומר סודי, שבצידם עונש מאסר עד 15 שנה

חצי שנה מאז חשיפת פרשת גניבת המסמכים של ענת קם, ככל הנראה ייתחם בשבועיים הקרובים הסדר טיעון בעניין - כך דווח היום (א') בגלי צה"ל.

ההסדר עם מי שהואשמה בעבירה על אחד הסעיפים החמורים בספר החוקים - סעיף הריגול - נמצא בימים אלה בשלבי סגירה. הפרקליטות העבירה בשבועות האחרונים את עמדתה לעורך דינה של קם, איתן להמן, וביום שלישי הקרוב הוא ייפגש עם הנאשמת כדי לאשר את הפרטים הסופיים.

על-פי כתב האישום המתוקן, יושמטו הסעיפים שמייחסים לקם פגיעה בביטחון המדינה. בכך תרד לחלוטין מן הפרק האפשרות שקם תרצה מאסר עולם. עם זאת, בכתב האישום ייכללו סעיפים של החזקה ומסירת חומר סודי, שבצידם עונש מאסר ממושך שיכול להגיע ל-15 שנים מאחורי סורג ובריח.

עו"ד אביגדור פלדמן, המייצג גם הוא את קם, טען לכל אורך הדרך כי האישומים המיוחסים לקם מוגזמים, וכי מדובר במקרה קלאסי של האשמת הש"ג. "כדי שהעניין הזה לא יתגלגל אל המקום שהוא צריך להתגלגל - הדרגים הבכירים - נמצאה ענת קם, והיא זו שתעלה על המוקד. אני מקווה שנצליח להחזיר את הפרשה לממדיה המקוריים", אמר פלדמן.

במסגרת ההסדר המתגבש הצדדים טרם החליטו על העונש. הם צפויים להגיש את ההסכמות לבית המשפט - ורק לאחר מכן לטעון לעונש כחלק מההליך המשפטי.

קם נמצאת מזה 10 חודשים במעצר-בית בתל-אביב, לאחר שלפי החשד גנבה עשרות מסמכים מסווגים מבסיס צבאי בעת שירותה כחיילת, והעבירה אותם לידי עיתונאי "הארץ", אורי בלאו.

עוד לפני חשיפת הפרשה בלאו עצמו עבר ללונדון, ומאז מחפש שם מקלט, בתקווה שעורכי דינו יגיעו להסדר עם אנשי השב"כ ושהוא עצמו לא יעמוד לדין.