מחיר העגבנייה הסיטונאי צנח ל-3.6 שקלים בלבד לק"ג

‎מחירי השוק למעשה טרפו את הקלפים לשופרסל, שהחלה לייבא עגבניות ולהציע אותן ב-5 שקלים לק"ג ■ נזכיר כי רק לפני חודש כבשו העגבניות מחיר שיא סיטונאי של 9 שקלים לק"ג

‎מחירי השוק טרפו את הקלפים לרשת שופרסל: 5 ימים אחרי שרשת שופרסל החלה לייבא עגבניות ולהציע אותן במחיר של 5 שקלים לק"ג לצרכן בסניפי שופרסל דיל, במטרה ליצור יתרון תחרותי, מחירי העגבניות צנחו הבוקר (א') לשפל קייצי של 3.6 שקלים לק"ג. שופרסל יצאה עם היוזמה לקראת סוף השבוע שעבר ואף גיבתה אותה בקמפיין פרסומי.

נזכיר כי רק לפני כחודש כבשה העגבנייה מחיר שיא סיטונאי של 9 שקלים לק"ג, שנסק עד ל-15 שקל לק"ג במחיר לצרכן. הצניחה שנרשמה הבוקר במחיר הסיטונאי צפויה להביא באופן מיידי לירידה דרסטית במחיר העגבניות לצרכן.

יחד עם העגבנייה צנח היום גם מחיר המלפפון ל-1.4 שקלים בלבד לק"ג, זאת אחרי שרק לפני חודש עמד מחירו הסיטונאי של ק"ג מלפפון על 5 שקלים.

דודו חמואל, מבעלי חברת ש.פ.י.ט לשיווק פירות וירקות טריים, מסביר כי הירידה במחיר העגבנייה נובעת מ"תחילת שיווק תוצרת של חממות חדשות. הכמויות אצל היצרנים עלו, והתחילה מערכת של איזון".

כמו כן, לדבריו, ישנם כעת יבולים חדשים שלא נפגעו ממכת החום באוגוסט.

"מחיר העגבנייה כבר לא יקפוץ ל-10 שקלים לק"ג. לכל היותר, אם הביקוש יעלה, אני מעריך כי המחיר יעלה ל-5 שקלים לק"ג ולא יותר", אומר חמואל.

בהתייחס למחיר המלפפון אומר חמואל: "מחיר המלפפון התרסק היום. התנודות במחיר המלפפון הן בדרך-כלל מאוד קיצוניות, ומחירו עשוי לנוע מ-1 שקל ל-5 שקלים לק"ג בהפרש של ימים ספורים. המלפפון רגיש לחום פחות מהעגבנייה, ולכן מחירו לא האמיר לאותה רמה. עם זאת, המלפפון רגיש יותר לקור".

באופן מפתיע, מחיר הכרוב נותר גבוה. מחירו של כרוב לבן עמד היום על 4.5 שקל לק"ג, לעומת 5.5 שקל לק"ג לפני כחודש. מחירו של כרוב אדום עמד היום על 5.5 שקל לק"ג, לעומת 4.5 שקל לק"ג לפני כחודש.

"זה 'פיק' במחיר שנמשך לאורך זמן ונובע מאותה סיבה - גידולים נשרפו כתוצאה מגל החום", מסביר חמואל.

שופרסל סירבה להגיב לידיעה.