בודנשטיין למחזיקי האג"ח של אלדן-טק: "תעריכו את דן ללוז"

ללוז, יו"ר מגדל שוקי הון לשעבר, הציג למשקיעים את הסדר החוב שהציע במסגרת רכישת השליטה בחברה ■ אלה מצידם לא התרשמו: "הוא לא פילנתרופ"

שבוע לאחר שהגיש הצעה לרכישת השליטה בחברת הנדל"ן אלדן טק של יוסי בודנשטיין, הגיע הבוקר דן ללוז, יו"ר מגדל שוקי הון לשעבר, לאסיפת אג"ח של החברה, שם ניסה לשכנע את המחזיקים להיענות להצעתו. הוא הגדיר את הצעתו כ"הגונה כלפי כל הצדדים", וקרא: "ברור שהשמיכה קצרה מדי וכל אחד צריך לתרום את חלקו".

הצעת ללוז כוללת הזרמת 3.9 מיליון שקל כנגד 14.4% מההון, וקבלת אופציות שמימושן יוכל להגדיל את החזקתו עד 65% מההון. ללוז, שימונה למנכ"ל אלדן-טק וליו"ר החברה הבת רילון, התנה את הצעתו בהשגת הסדר חוב.

על פי ההסדר מחזיקי האג"ח יקבלו על פי ההצעה 2.5 מיליון שקל, שכבר נמצאים בידי הנאמן, ואילו יתרת החוב תיפרע בשני תשלומים שווים בסוף יוני 2016 ובתשלום נוסף כעבור שנה. באשר לביטחונות, 50% ממניות רילון ישועבדו לטובת מחזיקי האג"ח, באופן שאם שוויין יעלה על 120% מיתרת החוב, הן ישוחררו משעבוד כך שסך השעבוד לא יעלה על 120% מהחוב באותו רגע.

המוסדיים שנכחו באסיפה הביעו התנגדות למתווה הנוכחי ודרשו שיפורים. "הבאת לנו הסכם כניעה עם משקיע חיצוני", אמר שחר רג'ואן מאנליסט לבודנשטיין, וערן סטפק, ממיטב, הוסיף: "המח"מ בהסדר החוב מתארך". "כבר דחינו תשלום ממארס ואני מציע לדרוש כעת פירעון מיידי", קרא משקיע פרטי, "ללוז לא פילנטרופ, הוא נכנס לחברה כדי להרוויח".

ללוז: בלי יוסי אני בחוץ

יוסף בודנשטיין הסביר את הקושי בו נמצאת חברת הנדל"ן והצורך הדחוף בהכנסת משקיע: "בשנתיים וחצי האחרונות אני פועל כדי לשרת את החוב בזמן. נקלעתי למצב שלא הייתי בו מעולם, נחלשתי, והיום אנו במצב שאי אפשר לזוז בחברות. לא אוהבים אנשים חלשים בבורסה, ודן מגיע ככוח עזר חזק לחברה. במקום להתלהם תעריכו את זה שדן מביא מהונו ושם את כבודו. אני הבן אדם היחיד שעומד להפסיד פה את השליטה או לחלוק בה תמורת סכומים לא גדולים. דן יעזור לנו במיוחד בתחום של גיוסי הון וקשר עם שוק ההון. דן התקבל יפה בארץ ובחו"ל ואם הוא לא יכנס לחברה אז יש לי תחושת בטן מאוד קשה".

לדרישת חלק ממחזיקי האג"ח, המיוצגים על ידי קליר-בנימיני, לפירעון מיידי או מכירת מניות רילון, השיב בודנשטיין כי "אם תלכו לכיוון אחר המניות שמשמשות בטוחה תרדנה לכזאת רמה שלא יישאר לכם כסף כלל".

ללוז הציג את הצעתו וטען כי אין בה "תספורת": "לקחתי בחשבון את כל ההשפעות על מנת שלכולם יהיה ערך אמיתי ושקודם כל נחזיר את הכסף. כשיש לך נכסים במדינות שהן ב'קומה' זה חסר ערך כי אין לזה ביקוש. אז למה אני נכנס? כי אני מאמין שיש תפנית חיובית בכלכלה העולמית וזה יגיע גם למדינות אלה. אני לא השקעתי בחברה ובנכסים האלו, אלא אתם. יש פיצוי בריבית, יש תרומה של בעלי האקוויטי ויש אופציה חדשה בדמות אג"ח להמרה. יש סבירות לא קטנה שנעמוד בהחזר החוב בזמן, אבל אם יוסי בחוץ אני לא עושה את העסקה, כי אני מעריך מאוד את היכולות שלו. אני מקבל בחינם 40 שנות ניסיון של יוסי - לבד אני לא עושה את זה".

אלדן טק מתקשה לעמוד בהחזרי חובה, והיקף ההתחייבויות שלה הוא כ-88 מיליון שקל, כשמתוכו 28.3 מיליון שקל הם למחזיקי האג"ח. עם הכנסות של 4.8 מיליון שקל, והפסד של 12 מיליון שקל במחצית הראשונה של השנה, לא פלא שהערת "עסק חי" מתנוססת מעל דו"חותיה. מאז ההודעה על הצעת הרכש של ללוז, זינקה מניית רילון ב-34%, ומניית אלדן טק הוסיפה 2%.