עליות קלות בסיום המסחר באירופה: מניות הכרייה זינקו

המדדים המובילים באירופה הגיבו בעליות על רקע תוצאות ועידת פורום G-20 ■ רוח גבית מהפתיחה החיובית בוול סטריט

אירופה פתחה את שבוע המסחר היום (ב') בעליות, זירת המט"ח ממשיכה לרכז את תשומת הלב העולמית בעקבות תוצאות פורום ה-G-20 שהתכנס בסוף השבוע ולפיהן הוחלט כי המדינות ימנעו מלהשפיע על המטבעות המקומיים. המדדים המובילים באירופה הגיבו לראשונה לתוצאות הועידה בחיוב.

אנליסט בכיר אמר היום כי קיים סיכוי גדול מאוד שתוצאות פורום G-20 טומנות בחובן תקווה כי המדינות יתרחקו מ"מלחמת המטבעות", "המדינות ימנעו מלבצע פיחות במטבעות ובכך יחזקו את הביטחון במניות", כך אמר.

בזירת המאקרו, היום התפרסם נתון מעודד במרחב האירו המצביע על עלייה של 5.3% בחודש אוגוסט בהזמנות ממפעלים לעומת צפי לעלייה של 3%. בחודש הקודם נתון ההזמנות ממפעלים רשם ירידה של 1.8% לעומת צפי לירידה של 2% בתחזיות המוקדמות.

BP ריכזה עניין בעקבות דיווח על מכירת נכסיה במפרץ מכסיקו לחברת Marubeni Oil & Gas בהיקף כולל של 650 מיליון דולר במזומן.

מניות הכרייה, כגון BHP ואנגלו אמריקן, רשמו עליות חדות גם היום.

אסיה סוגרת במגמה מעורבת, הנייקי איבד כ-0.27%

בורסות אסיה נעלו את יום המסחר במגמה מעורבת לאחר שהבורסות פתחו היום (ב') את שבוע המסחר בעליות קלות. אוסטרליה וסינגפור נותנו היום את הטון והובילו את בורסות אסיה לעליות וזאת על רקע הדיווח היום על הסכם לרכישת בורסת ASX האוסטרלית ע"י בורסת סינגפור בסכום של 8.4 מיליארד דולר אוסטרלי. מהלך זה נועד לאפשר לסינגפור להתחרות מול מדדים מובילים כמו ההנג-סנג ומדד הנייקי בטוקיו. מדובר בהסכם מיזוג ראשון מסוגו באזור אסיה-פסיפיק, ההסכם תלוי באישור של גורמים רגולטוריים והוא צפוי להיחתם ברבעון השני של 2011.

בורסות אסיה הגיבו היום לראשונה להחלטת ועידת ה-G-20 בדרום קוריאה לפייה התחייבו המדינות להימנע מפיחותי מטבע תחרותיים. ביפן זירת המט"ח ממשיכה לרכז עניין. יפן , כזכור, מוטרדת מהמשך התחזקות הין מול הדולר ומפגיעה ביצואנים. יפן יזמה את העיסוק המרכזי של ועידת G-20 בסוגיית המט"ח. "התנודתיות החריפה בשוק המטבעות היא הרסנית ליציבות הכלכלה העולמית והמערכת הפיננסית", כך אמר שר האוצר היפני. הין היפני התחזק היום לשיא חדש מול הדולר כאשר התקרב לרף של 80 ין לדולר, מדובר בשיא של 15 שנה.

בתוך כך, ביפן פורסם היום נתון מאקרו חיובי- עודף היצוא של יפן עלה ב-54% בחודש בספטמבר בניגוד לתחזיות המוקדמות.

אסיה נסחרה במומנטום חיובי על רקע העסקה המתגבשת בין בורסת סינגפור לבורסת אוסטרליה שמחזקת את ביטחון המשקיעים, גם החוזים העתידיים אותתו על עליות ודחפו את המדדים המובילים באסיה לעליות.

טויוטה ריכזה עניין בעקבות דיווח על הורדת תחזית הרווח בתוצאות הכספיות של החברה שיפורסמו ב-5 לנובמבר. טויוטה מדווחת כי הכנסות החברה בדולרים ירדו בהתאם ליחס של 80 ין לדולר לעומת יחס של 90 ין לדולר בתחזית הקודמת. בהתאם לדיווח, צופה ענקית הרכב כי הרווח ירד ל-150 מיליארד ין ברבעון .