קבוצת דלק תנסה לגייס בבורסת לונדון מאות מיליוני ד' בינואר

החתמים בהנפקה הם UBS, סיטי ודויטשה בנק ■ פגישת ה"קיקאוף" התקיימה בשבוע שעבר ■ הקבוצה תנפיק 10% מהמניות ותנסה לגייס כ-300 מיליון דולר

קבוצת דלק , חברת האחזקות של יצחק תשובה השותפה גם בתגלית הגז "תמר" ובקידוח "לוויתן", יוצאת להנפקה בבורסה לונדון בתחילת שנת 2011.

דלק תנסה לגייס מאות מיליוני דולרים, כאשר הסכום המדובר כעת הינו כ-300 מיליון דולר בהנפקת מניות של לא יותר מ-10% מהקבוצה, מה שגוזר לה שווי של 3 מיליארד דולר, קרי כ-10.8 מיליארד שקל. הקבוצה נסחרת היום בבורסה בת"א לפי שווי של 11.34 מיליארד דולר.

בשבוע שעבר התקיימה פגישת "קיקאוף" (kickoff) בהשתתפותו של המנכ"ל אסי ברטפלד, סמנכ"ל הכספים ברק משרקי והיועצת המשפטית של הקבוצה, יחד עם החתמים בהנפקה - בנק ההשקעות השווייצרי UBS, הבנק האמריקני סיטי ודויטשה בנק הגרמני.

ההערכות הן כי ההנפקה תצא לפועל בחודש ינואר. יש לציין כי באותה תקופה אמורות להתפרסם תוצאות ראשוניות של קידוח האקספלורציה ב"לוויתן".

מטרת הגיוס הוא להגדיל את החשיפה של קבוצת דלק למשקיעים גדולים באירופה. מבחינת דלק מדובר בעיתוי טוב להנפקה, הן על רקע הגאות בשווקים מתחילת חודש ספטמבר (בשל הפחתת החששות ממשבר החוב באירופה) והן לאור התחלת פיתוח תגלית הגז "תמר" שתסתיים ב-2012 ותחילת קידוח האקספלורציה ב"לוויתן".

"קבוצת דלק היא חברהת בינלאומית ובוחנת אפשרויות שונות בשווקים הבינלאומיים, כולל השוק בלונדון", אמר ברטפלד ל"גלובס".