שטייניץ ממשיך להפיץ דיסקונט: האוצר מוכר עוד 5% מהבנק

במסגרת ההליך, מתחייב החשב הכללי שלא למכור מניות נוספות של הבנק במהלך שלושת החודשים הקרובים. לאחר המכירה תחדל ממשלת ישראל להיות חלק מגרעין השליטה בבנק

משרד האוצר החל הערב (ב'), לאחר סגירת המסחר בבורסה, בהליך תחרותי למכירת חבילת מניות של לפחות 5% ממניות בנק דיסקונט. זאת באמצעות פניה ל-9 בתי השקעות זרים. לבנקים תינתן אפשרות לרכישת כלל אחזקות המדינה.

זאת על פי הנחיית שר האוצר, ד"ר יובל שטייניץ, ובהמשך למכירות הקודמות שנעשו השנה. הזוכה בהליך ייבחר מחר סמוך לשעה 9:00 בבוקר.

במסגרת ההליך, מתחייב החשב הכללי שלא למכור מניות נוספות של הבנק במהלך שלושת החודשים הקרובים. לאחר המכירה תחדל ממשלת ישראל להיות חלק מגרעין השליטה בבנק מאחר ועל פי הנחיית בנק ישראל הסכם שיתוף הפעולה פוקע מאליו כאשר המדינה יורדת מאחזקה של 10%. כיום מחזיקה המדינה 11.66% ממניות הבנק.

לפני כשבועיים דיווחנו ב"גלובס" כי במשרד האוצר מתכוונים לסיים את מכירת מניות דיסקונט בשבועות הקרובים, ולהוציא למכירה בבת אחת את יתרת המניות שבידי המדינה, 11.7%, ששוויין בשוק כ-800 מיליון שקל. את המהלך מוביל החשב הכללי באוצר, שוקי אורן. לאחר המכירה ייוותרו בידי המדינה מניות רק בבנק לאומי.

באוצר מעודדים מהצלחת המכירה הקודמת שבוצעה בסוף יולי, שבמסגרתה נמכרה לבנק השווייצרי UBS חבילה של 8.33% ממניות דיסקונט תמורת 553 מיליון שקל, ובמחיר ממוצע של 6.79 שקל למניה. במכירה זו, לראשונה ניצל הבנק הקונה את האופציה שהועמדה לו, ורכש עוד 3.33% מהמניות. לאור זאת החליטו באוצר שלא לפצל את המכירה הקרובה לשתי מנות, אלא לנסות ולמכור את כל המניות במהלך אחד.

מתחילת השנה מכרה המדינה 13.3% מניות דיסקונט במיליארד שקל. אם ההפצה הנוכחית תצליח, יגיע היקף התקבולים של הממשלה לכ-1.8 מיליארד שקל. תמורת המכירות מיועדת לצמצום החוב הממשלתי, ולהפחתת יחס חוב/תוצר, כאשר המדינה תקטין את גיוסי האג"ח שלה בגובה הסכום שיתקבל.