רועי גינדי: "הבועה היא רק בשינקין, אבן גבירול ועד סוף הירקון"

סבר פלוצקר לגלי צה"ל: "זה לא נכון שאין קרקעות; הקבלנים מהססים כי הם יודעים שבעוד שנתיים יכול להיות שיהיו כאן יותר מדי דירות"

"אנחנו נמצאים היום בשוק שבו המחירים התייקרו, ואני מאמין שצריך לעצור את זה - אבל אני לא חושב שהמגמה תיעצר בגלל הקשחת תנאי המשכנתא ע"י בנק ישראל אתמול. לדעתי ההורדה תתבצע רק ע"י היקף הקרקעות בשוק הנדלן" - אמר הבוקר רועי גינדי, מבעלי גינדי החזקות, בראיון לגלי צה"ל.

"הצעד של בנק ישראל זה רק יקשיח את תנאי המשכנתא. אנשים עשירים שרוכשים דירות שניות, יש להם גם מיליון וחצי שקל להשקיע. עשיר שמחפש דירה שנייה יעשה כל מה שצריך.

"אין פה בועה והיא לא תתפוצץ. זה שוק קטן, לא ארה"ב. מספר התחלות הבנייה פה הוא מינימליסטי. עד שאנחנו מצליחים לרכוש קרקע שבכלל אפשר לבנות עליה אנחנו עוברים מסכת ייסורים. הכל תקוע. הבועה שאתם מדברים עליה היא רק בתוך ת"א, באיזור שינקין ואבן גבירול - עד סוף הירקון".

פלוצקר: "ניסיון לצלוף בראשו של זבוב טורדני"

"אנחנו לא מדברים על זוגות צעירים ומסכנים, אלא על זוג שהכנסתו 20,000 שקל בחודש לפחות. 85% מנוטלי המשכנתאות היום לא נכנסים לקטגוריה שהקשחת התנאים חלה עליהם" - גם סבר פלוצקר, הפרשן הכלכלי של "ידיעות אחרונות", לא מתרגש מהצעד של בנק ישראל. בראיון לגלי צה"ל אמר הבוקר פלוצקר: "אם אתה מתעקש לקחת משכנתא אתה יכול גם לעבור לריבית קבועה ולהימנע מההעלאה האחרונה - כולה 0.5%. זה לא מהלך דרמטי, בטח לא כזה שיפגע בזוגות צעירים או שישנה את פני הכלכלה הישראלית".

"זה ניסיון לצלוף בראשו של זבוב טורדני - וזה לא יביא לשינוי בשוק הדיור", המשיך פלוצקר. "התחלות הבנייה, שם יש חדשות טובות. השוק הולך לקראת התייצבות מחירים. האם הם יירדו? זה תחום מורכב, אבל אל תשכח שבין 1997 ל-2007 ירדו המחירים ברבע. מחירי דירות הם דבר מורכב. העלייה תיעצר, ובאיזורים רבים מאד שבהם ראינו בועה, המחירים גם יירדו".

"זה לא נכון שאין קרקעות", הוסיף. "הקבלנים מהססים כי הם יודעים שבעוד שנתיים יכול להיות שיהיו כאן יותר מדי דירות. באיזורים מסויימים שבהם צריך לשלם הרבה, לא ניגשים אליהם בכלל. אין מחסור בקרקעות. אתה יכול לראות בת"א איזורים שלמים שבהם היה אפשר לבנות".