בכיר בענף האופנה: "כמו חוני המעגל, אנחנו מתפללים לגשם"

מנכ"ל קניון שבעת הכוכבים: "יש ירידה של 15%-20% בתנועת המבקרים בקניון, וזה מביא לירידה במכירות" ■ בחלק קטן של הרשתות עושים התאמות של הקולקציות למזג-האוויר

מזג-האוויר הקיצי ממשיך להשפיע לרעה על פעילותן של רשתות האופנה וההנעלה, המעידות על מכירות חלשות במיוחד בחודש אוקטובר. מחר (ד') צפוי חמסין נוסף, וברשתות חוששים כי יהיה להן קשה לגשר על הפערים שהן צוברות במכירות.

"כמו חוני המעגל, אנחנו מתפללים לגשם. יש חולשה שקשורה לתקופת החגים. עד עכשיו ספטמבר ואוקטובר היו פחות טובים משנה שעברה", אומר ל"גלובס" מנכ"ל אחת מרשתות האופנה הגדולות.

נזכיר כי גם אשתקד הרשתות חוו רמת מכירות נמוכה שנבעה הן ממזג-האוויר הקייצי והן מהמיתון הכלכלי.

"בחודש האחרון קרה כאן משהו מפחיד מבחינת מה שקורה באמצע השבוע בקניונים. פשוט אין אנשים. כמובן שמזג-האוויר מוסיף לזה. המצב קטסטרופלי. הולך קשה, קשה מאוד אפילו. יש לנו עוד 10 קונטיינרים של חורף לקבל. יש עונות כאלה. לא נרוויח כסף בעונה הזאת. אנשים הולכים ברחוב עם כפכפי אצבע", אומר אבי וינר, בעלי רשת הנעליים גזית.

רשתות אופנה רבות נוספות מעידות על חולשה במכירות. "גם בשנה שעברה אוקטובר לא היה חודש טוב. להפתעתנו, מול השנה שעברה אין הרבה השפעה. אני מאמין שאם יהיה גשם, יהיה טוב יותר", אומר מנכ"ל רנואר, סרג' דרעי.

בקניונים מעידים על ירידה בתנועת המבקרים, נגזרת ישירה למכירות. "אוקטובר חלש, ואם לא יהיה גשם, גם נובמבר לא יהיה יותר טוב. כרגע יש 27 מעלות בחוץ, וביום רביעי צפוי שרב, בזמן שבחנויות אתה רואה מעילים עם צווארונים פרוותיים. יש ירידה של 15%-20% במספר המבקרים, ומטבע הדברים הירידה הזאת מביאה לירידה במכירות. בחוץ חם, ובפנים יש קולקציות חורף. אצלנו לא לומדים. זה שיש שעון חורף זה לא אומר שהחורף הגיע. הקיץ נמשך", אומר מנכ"ל קניון שבעת הכוכבים, זיו שחורי.

בחלק מרשתות האופנה, אם כי בחלק מועט בלבד, ערכו שינויים בקולקציות. כך למשל ברשת YOOP. לדברי מנכ"ל הרשת, יוסי מלכה, הרשת הכניסה קולקציה חדשה של בגדים דקים וחלקם קיציים, בשל מזג האוויר.

גם בקסטרו עושים התאמה חלקית למזג האוויר. לדברי מנכ"ל קסטרו, גבי רוטר, "יש לנו תכנון ברמה שבועית, ובהחלט בחודש הבא תראי שהקולקציה יותר מעובה. כל יום מחליפים דגמים בהתאם לצורכי הלקוחות באותו זמן, אבל תנועת הלקוחות מושפעת ממזג-האוויר".

"למותגים הבינלאומיים יש בעיה קשה, כי שם הם לא יודעים לייצר בגדים דקים ארוכים", אומר בכיר בענף.

למרות זאת, חלק מרשתות האופנה הגדולות טוענות כי אין להן כל כוונה להקדים את מכירות סוף העונה או לצאת במבצעים חדשים. "אנחנו באים עם אסטרטגיה של מחיר נכון. המחירים שלנו אטרקטיביים, וכיוון שיש התחלפות של הדגמים, נוכל להגיע עד סוף העונה בצורה טובה", אומר מנכ"ל של רשת אופנה גדולה.

- ומה באשר להכרזות שהוציאו הקניונים בתחילת החודש על מבצעי סוף עונה בקניונים?

"אלה היו הכרזות אומללות מטעם הקניונים, תחילה קניוני ישראל ואחר-כך עזריאלי. זה קנה רצוץ. הודענו מראש שלא נשתתף. אני לא חושב שהקניונים צריכים להכתיב לנו את האג'נדה השיווקית שלנו, ומבחינתנו אנחנו עדיין בתחילת העונה. החורף מגיע בנובמבר, ואם המחירים שלך סבירים - אין סיבה שלא תעבוד", אומר מנכ"ל של רשת אופנה גדולה.