אורי בלאו התייצב לחקירה ראשונה; התחייב לעבור פוליגרף

עיתונאי "הארץ" התבקש להסביר בחקירתו מדוע החזיק בידיו חומר סודי במשך זמן כה רב ולא העבירו למדינה ■ ייחקר בהמשך גם ע"י השב"כ ■ אומ"ץ: ההסדר עם בלאו מפלה אותו לטובה

‎‎עיתונאי "הארץ", אורי בלאו, שקיבל יותר מאלף מסמכים סודיים מידי ענת קם, אשר גנבה אותם מלשכת אלוף פיקוד מרכז, התייצב היום (ג') לראשונה לחקירה באזהרה במשרדי היאחב"ל בלוד. בלאו התבקש להסביר בחקירתו מדוע החזיק בידיו חומר סודי במשך זמן כה רב ולא העבירו לידי המדינה.

‏בהמשך צפוי העיתונאי להיחקר גם על-ידי השב"כ, שהיה מעורב בחקירת הפרשה מראשיתה.

יעבור בדיקת פוליגרף

שלשום (א') חזר בלאו ארצה, בעקבות ההסדר שהושג בין באי-כוחו לבין היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, שבמסגרתו הוסכם כי בלאו יצהיר כי לא נותר ברשותו אף אחד מהמסמכים הסודיים שהעבירה לידיו החיילת לשעבר.

‏בנוסף התחייב בלאו לעבור בדיקה במכונת פוליגרף כדי לוודא כי הצהרתו אמיתית.

עוד נקבע בהסדר כי בניגוד להסכם שחתמה הפרקליטות עם בלאו בספטמבר 2009, ובו ניתנה לו חסינות מהעמדה לדין, ישקול וינשטיין בסיום החקירה אם להעמידו לדין, ואם אכן יורה על הגשת כתב אישום - יתקיים שימוע בפניו היועץ עצמו.

אומ"ץ: מפלים את בלאו לטובה

‏בעקבות ההסדר קראה היום תנועת אומ"ץ למען מינהל תקין וצדק חברתי ומשפטי לחקור האם בלאו ביצע גם עבירות של שיבוש הליכי חקירה. לטענת התנועה, ההסדר שנכרת עם בלאו מפלה אותו לטובה.

"אנו ערים לנושא של חיסיון עיתונאי וחופש הביטוי בישראל, אך כל מהלך שממנו עולה חשד של איפה ואיפה מעורר תהיות בציבור, אם לא למעלה מכך", כתבה אומ"ץ בפנייתה לוינשטיין.

‏קם, הנאשמת המרכזית בפרשה, נמצאת במעצר-בית מאז דצמבר 2009, ולאחרונה פורסם כי הפרקליטות מגבשת עמה הסדר טיעון. לפי הפרסומים, קם תואשם בהחזקת ידיעות סודיות ובמסירתן ללא הסמכה, ולא תואשם בעבירות שעניינן כוונה לפגוע בביטחון המדינה, שבצדן עונש אפשרי של מאסר עולם. ‏‎‎‏