משפחת גרמזיאן מקנדה בוחנת שותפות עם דנקנר ב"כלל ביטוח"

המשפחה פעילה בעיקר בתחומי הנדל"ן והאנרגיה ■ נציג המשפחה מנהל את המגעים מטעמה ונפגש בחודש האחרון כמה פעמים עם נציגי אי.די.בי, כולל עם דנקנר עצמו

הניסיונות של אי.די.בי למכור את השליטה בחברת כלל ביטוח נמשכים. ל"גלובס" נודע כי אחת המתעניינות בקבוצת הביטוח היא משפחת גרמזיאן, משפחה יהודית מקנדה, הפעילה בעיקר בתחומי הנדל"ן והאנרגיה.

נציג המשפחה, נייבל גרמזיאן, מנהל את המגעים מטעמה ונפגש בחודש האחרון כמה פעמים עם בעל השליטה באי.די.בי, נוחי דנקנר, עם מנכ"ל אי.די.בי חיים גבריאלי, עם המשנה למנכ"ל ומנהל זרוע פעילות חו"ל של הקבוצה ליאור חנס ועם נציגי גולדמן זאקס, שנשכרו על-ידי אי.די.בי כדי להוביל את המכירה.

המו"מ למכירת כלל ביטוח נע סביב שווי חברה של 2 מיליארד דולר, המשקף פרמיה של 40% על שווי השוק של החברה והדומה לערך הגלום (E.V) שלה. בעולם מתייחסים לפרמטר הערך הגלום כפרמטר המשקף שווי לחברת ביטוח. אי.די.בי מחזיקה ב-55.1% ממניות כלל ביטוח, כך שדנקנר דורש לקבל בעסקה זו סכום של כ-1.1 מיליארד דולר.

במשפחת גרמזיאן היו מעונינים שדנקנר יישאר השותף שלהם בכלל ביטוח, ולכן מעדיפים שלא לרכוש את כל המניות. עדיין לא ברור אם דנקנר שמעדיף להישאר בעל השליטה בחברות שלו, יסכים להצעה זו.

שוכרת יועצים בישראל

מאי.די.בי נמסר בתגובה: "כפי שדיווחה אי.די.בי בעבר, החברה קיבלה כמה פניות ממשקיעים ביחס לאפשרות למכירת אחזקותיה בכלל ביטוח.

החברה הבהירה כי בכוונתה לבחון הצעות למכירת אחזקותיה בכלל ביטוח רק אם ההצעות תשקפנה תנאים ראויים. אין בכוונת החברה להתייחס לזהותו של משקיע כזה או אחר".

משפחת גרמזיאן שוכרת בימים אלה כמה יועצים בישראל, כדי שיסייעו לה במו"מ לרכישת כלל ביטוח. לפי הערכות, משפחת גרמזיאן נחשבת לאחת המתעניינות היותר רציניות מבין הגורמים שגיששו לגבי האפשרות לרכישת השליטה בחברה.

משפחת גרמזיאן היא בעלת השליטה בקונגלומרט טריפל 5, חברה פרטית שבאמצעותה מתכננת המשפחה לרכוש את השליטה בכלל ביטוח (ראו הרחבה במסגרת). המו"מ על כלל ביטוח נעשה במסגרת כוונה של המשפחה לשלב את עסקי טריפל 5 בישראל. במסגרת זו נפגש לאחרונה גרמזיאן עם בכירים במשרד התשתיות, כדי לבחון אפשרות להשתלבות המשפחה בתחום חיפושי הנפט והגז בישראל. ככל הידוע מקיימת טריפל 5 מגעים עם חלק משותפויות החיפושים.

לפני עשרה חודשים שכרה אי.די.בי את גולדמן זאקס כדי לקדם את מכירת החזקותיה בכלל ביטוח. מאז מנסה גולדמן זאקס להביא לדנקנר רוכשים פוטנציאליים לחברה. עד כה גילו כמה גופים זרים התעניינות בחברה, וחלקם נפגשו עם הנהלת כלל ביטוח, שבראשה עומד שי טלמון. מבין הגופים הללו נחשבת קרן ההשקעות אייפקס, בניהולה של זהבית כהן, למתעניינת רצינית נוספת.