גלוברנדס תשיק את "טריידנט" - המסטיקים הנמכרים בעולם

המותג של קדבורי צפוי להתחרות בשוק המקומי, שהיקפו נאמד ביותר מ-300 מיליון שקל בשנה

שטראוס וריגלי, מאחוריכן: חברת גלוברנדס תשיק בקרוב את מותג המסטיקים "טריידנט" (Trident) של קדבורי העולמית, שלפי חברת יורו מוניטור הוא המסטיק הנמכר ביותר בעולם. "טריידנט" יתחרה במותג "אורביט" של ריגלי ובמותג המסטיקים "מאסט" של קבוצת שטראוס.

גלוברנדס, הנמצאת בבעלות (85%) ירון אשל, קיבלה את הזיכיון למותגי קדבורי לפני מעט יותר משנה, ועד כה קיימה פעילות מאוד מצומצמת. כעת הכוונה היא להתחיל ולשווק את המותג "טריידנט" לראשונה ברשתות השיווק הגדולות, הבינוניות והקטנות, וכן לשווק אותו בפריסה רחבה לחנויות נוחות, קיוסקים וכדומה.

שיווק המותג כבר נעשה ברשתות טיב טעם, הום סנטר ובמספר קיוסקים בודדים. "הפוטנציאל קיים כי 'טריידנט' הוא מותג המסטיקים הכי נמכר בעולם, אבל צריך לטפל בו נכון, וזה דבר שצריך לראות איך עושים אותו. אנחנו מקדישים לכך חשיבה רבה", אומר אשל.

לפי נילסן, בשנה האחרונה החזיק "טריידנט" בנתח כספי של 20% משוק המסטיקים בארה"ב, אחרי המותג "ריגלי'ס". "טריידנט" מוביל את השוק במדינות יוון, פורטוגל וספרד, וגם בברזיל הוא אחד מ-3 המותגים המובילים. באנגליה המותג מחזיק 10% מהשוק. המותג פעיל בכמה עשרות מדינות, בחלקן בפעילות מצומצמת.

לפי הערכות, שוק המסטיקים בישראל מגלגל יותר מ-300 מיליון שקל בשנה.

עיקר פעילותה של חברת גלוברנדס היא בשיווק סיגריות. החברה משווקת את מותגי הסיגריות של חברת BAT העולמית, הכוללים את המותגים קנט, פאל מאל, ווג ורוטמנס, וכן את מותגי הסיגריות של חברת JTI, הכוללים את המותגים ווינסטון, קאמל, מור ומאגנה ועוד.

מחזור המכירות השנתי של החברה עומד על כ-1.3 מיליארד שקל בשנה.

"כרגע אנחנו בונים את תחום המזון בצורה מאוד מסודרת ומתודית, ואנחנו בהחלט מתכוונים להיות שחקן בתחום. 'טריידנט' הוא מספר אחד בעולם, אז בטח שהוא יכול להיות מספר אחד בארץ, אבל זה לא יקרה בן-לילה. בטווח הארוך נגדיל את הפעילות שלנו עם קדבורי או עם אחרים", אומר מנכ"ל גלוברנדס, גדי נצר.