שכר-הטרחה של צ'רנוי לוינרוט: 4.5 מ' ד' ועוד 4.5 מ' ד' בכפוף להצלחה

כך העיד עו"ד יעקב וינרוט בחקירתו הנגדית ■ "צ'רנוי חשש שהרשויות יעשו לו 'תרגיל אל קאפונה'; אמרתי לו שאם יעשה הסכם ברוח טובה עם המדינה ומס הכנסה, לא יטרטרו אותו"

התביעה במשפטו של עו"ד יעקב וינרוט המשיכה היום (ד') בחקירה הנגדית והתמקדה בתפקידו של רו"ח זאב פלדמן במערכת היחסים שנוצרה בין שוקי ויטה לעו"ד וינרוט.

בפתח עדותו אמר וינרוט: "ייצגתי את מיכאל צ'רנוי, אבל מי שתפר את חליפת הסדר המס של צ'רנוי מול שוקי ויטה היה רו"ח זאב פלדמן. כל השאר זה סמנטיקה".

לדבריו, "צ'רנוי חשש מכל דבר כי הוא ידע שאת היאחב"ל הקימו למעשה בגללו. כל דבר הוציא אותו משלוותו. לכן אמרתי לו שאם יעשה הסכם ברוח טובה עם המדינה ומס הכנסה, לא יטרטרו אותו. הוא חשב שיעשו לו 'תרגיל אל קאפונה'. טענו שהוא איש מאפיה שהגיע כחלק מהמאפיה הרוסית כדי להשתלט על המדינה".

"לא חלמתי לרגע שההסכם ייחתם ללא ידיעת כל הרשויות, כפי שקרה בסוף. לא חשבתי שויטה יחתום חתימה לא מוסמכת, כי זה היה נראה לי מופרך", הוסיף.

וינרוט העיד גם על היקף שכר-הטרחה שקיבל מצ'רנוי - 4.5 מיליון דולר ועוד 4.5 מיליון דולר בונוס כפוף להצלחה בהליך האזרחי.

לטענת התביעה, וינרוט השתמש בפלדמן כדי להרחיק את עצמו מויטה. "בעדות שמסרת במשטרה, טענת שנתת שירותי מזכירות לפלדמן ולא יותר מכך", הטיחה התובעת בנאשם, ולאחר מכן הוסיפה כי "פלדמן העיד בבית המשפט כי מעולם לא נתת לו שירותי מזכירות, הוא העיד כאן במפורש כי חד-משמעית פעלתם בתיקים הללו ביחד. למה ניסית להרחיק עצמך מהטיפול בלקוחות שלך?".

על כך ענה וינרוט: "את רומזת שפלדמן היה רק 'איש-קש' כי אני עשיתי הכול, אז בשביל מה הוא נמצא שם וקיבל מיליון דולר. כבר אמרתי לך, מבחינת הסטנדרטים שלי לא היתה לי בעיה להופיע מולי ויטה, אם רק הייתי יודע לטפל בענייני המס. ידוע שאני לא איש מס הכנסה, וכשיש בעיית מס אני לוקח מומחה. ויטה ידע שפלדמן שם מטעמי".

לשאלת התובעת מדוע בתיקים שבהם עבדו יחד גבה וינרוט שכר-טרחה גבוה יותר, ענה וינרוט: "במקרה של גרטלר, פלדמן הציע שנתחלק בשכר-הטרחה באופן שווה. בתיקים של צ'רנוי וגאידמק, הצעתי שאקבל יותר. גביתי מהם יותר מאשר קיבל פלדמן, כיוון שטיפלתי עבורם גם בנושאים אחרים. שכר-הטרחה שקיבלתי מהם היה על מכלול של דברים ולא על הטיפול בענייני המס".

נזכיר כי וינרוט מואשם במתן שוחד לפקיד שומה דן לשעבר, רו"ח שוקי ויטה. הפרקליטות טוענת כי בין וינרוט לויטה התנהלה מערכת יחסים מושחתת, שבמסגרתה טיפל ויטה כפקיד שומה בלקוחות של וינרוט, בהם ארקדי גאידמק ומיכאל צ'רנוי, וכרת עבורם הסכמי מס מיטיבים. בתמורה, נטען, העניק וינרוט לויטה שכר-טרחה מופחת עבור ייעוץ משפטי שהעניק לו, בנוגע להסרת מכשולים שעמדו בפני קידומו המקצועי ברשות המסים.