מחקר חדש ינסה להכפיל חיי הסוללות בטלפונים הסלולריים פי 10

סוכנות האנרגיה הבינלאומית (IEA): צריכת החשמל של מוצרי אלקטרוניקה עומדת על 15% מצריכת החשמל הממוצעת של משקי הבית בעולם - כשהנתון עתיד לשלש עצמו עד 2030

מחקר חדש שנערך בשיתופן של IBM ואינפיניון, יחד עם מספר אוניברסיטאות מובילות באירופה, שם לו למטרה לצמצם משמעותית את היקף צריכת החשמל של מוצרי אלקטרוניקה, כשהמטרה העליונה היא הכפלת אורך חיי הסוללות של הטלפונים הסלולריים בפי 10.

חיי סוללה קצרים מהווים בעיה הולכת ונפוצה הן בקרב יצרניות הטלפונים החכמים והן בקרב הצרכנים, הנאלצים לטעון את מכשיריהם מדי יום ביומו. "הטכנולוגיות המשמשות את סוללות המכשירים לא עמדו בקצב ההתקדמות הטכנולוגית של הטלפונים החכמים, הצורכים כמות גדלה והולכת של אנרגיה בעת הפעלתם", אומר טים שפרד, אנליסט בקנאליס. "מסיבה זו, ניהול האנרגיה במכשירים הוא האתגר הגדול ביותר עבור יצרני ומפיצי הטלפונים, אם ברצונם להעניק ללקוחותיהם חוויית משתמש מספקת".

עפ"י נתוני סוכנות האנרגיה הבינלאומית (IEA), היקף צריכת החשמל של מוצרי אלקטרוניקה עומדת על 15% מסך צריכת החשמל הממוצעת של משקי הבית בעולם, כשנתון זה עתיד לשלש עצמו עד 2030. "החזון שלנו הוא לחלוק את ממצאי המחקר הזה כדי לסייע ליצרניות האלקטרוניקה לבנות את 'הגביע הקדוש' של עולם הטכנולוגיה - מחשב שמשתמש בכמות זניחה של אנרגיה כשהוא נמצא במצב שינה", אמר מתאם הפרויקט בשם Steeper, אדריאן לונסקו.

המדענים במחקר ינסו לעשות שימוש בננו-טכנולוגיה כדי לצמצם לפחות במחצית את המתח החשמלי הנחוץ להפעלת הטרנזיסטורים המותקנים במכשירי האלקטרוניקה.