הזינוק הגדול: מה הקפיץ מניית אלווריון ב-15.7% תוך יומיים?

אתמול זינקה המניה ב-11.6% במחזור הגבוה פי 7 מהממוצע, מבלי שהחברה פרסמה הודעה מהותית

מניית אלווריון זוכה בימים האחרונים לעדנה מחודשת. מתחילת השבוע היא התחזקה ב-15.7%, כאשר רק אתמול נרשם במניה זינוק של 11.6% במחזור מסחר הגבוה פי 7 מהממוצע, כשגם במסחר המאוחר נמשכה המגמה החיובית.

לאחר העליות נסחרת מניית אלווריון במחיר של כ-2.5 דולר, שמשקף לחברה שווי שוק של 156 מיליון דולר. אמנם רק לפני חצי שנה היא נסחרה במחיר של למעלה מ-4 דולר, אך בתחילת החודש מחירה היה נמוך מ-2 דולר.

אלווריון, המנוהלת על-ידי ערן גורב, מספקת פתרונות תקשורת אלחוטית בפס רחב ומתמקדת בטכנולוגיית ה-WiMAX. מהו ההסבר למומנטום החיובי בה בימים האחרונים? מכיוון החברה, לפחות, לא נמצא הסבר לכך. אלווריון אמנם פרסמה אתמול דיווח, אבל קשה לומר שהוא המקור לעליות, מאחר שהוא בסך הכול עסק בזכיית בכיר בחברה, ד"ר מו שאקורי, בפרס חדשנות של תעשיית ה-4G.

ייתכן שחלק מההסבר לעלייה ניתן למצוא בהמלצה על אלווריון שעלתה לפני מספר ימים באתר אינטרנט שמפרסם הזדמנויות השקעה. האתר, Street Authority, המליץ על מספר מניות זולות ובהן אלווריון.

כעבור מספר ימים פורסמה ההמלצה גם באתר הפופולרי Seeking Alpha. הכותב, אנליסט לשעבר ששמו דיוויד סטרמן, ציין שספקיות תקשורת החלו להשקיע בשדרוג הרשתות שלהן וגם אלווריון נהנתה מכך, אך התקשתה לתרגם את ההכנסות לרווחים. הוא העריך שמניית אלווריון הגיעה לתחתית וכל הכרזה על חוזה חדש עשויה להקפיץ אותה. בתחילת החודש, נזכיר, הודיעה החברה על חוזה של מעל 75 מיליון דולר בקנדה, והמניה עלתה ב-15% באותו יום.

ייתכן שסיבה נוספת לעליות ניתן למצוא בהערכות על התקדמות בשוק ההודי, שם הושלם לאחרונה מכרז פומבי לתדר לדור הרביעי, ואלווריון מנהלת מגעים שעשויים להביא לכך שהיא תהיה ספקית הציוד למפעילי התקשורת שזכו.

אלווריון תפרסם את דו"חות הרבעון השלישי ב-3 בנובמבר, ותחזית השוק היא להכנסות של 51.5 מיליון דולר והפסד של 5 סנט למניה.