הזוכים במכרז הממשלתי: יונדאי I110 ו-I120, מאזדה 2 וקיה ריו

הדגמים זכו במכרז שפורסם לרכישת מאות כלי רכב מסוג 1.5 ליטר ■ תקופת המכרז היא לשנתיים עם אופציית הארכה לשנתיים נוספות ■ ההיקף הכספי של המכרז נאמד בכ-80 מ' ש'

משרד האוצר פרסם היום את הזוכים במכרז להצטיידות ברכבי 1.5 ליטר עבור משרדי הממשלה ויחידות הסמך. במכרז זכו "כלמוביל", יבואנית יונדאי, "טלקאר", יבואנית קיה ו"דלק מוטורס" יבואנית מאזדה. תקופת המכרז היא לשנתיים עם אופציית הארכה לשנתיים נוספות. ההיקף הכספי של המכרז נאמד בכ-80 מיליון שקל והוא מיועד בעיקר לכוחות הביטחון.

במכרז התמודדו 9 מציעים עם 14 דגמי רכב שונים בשתי קטגוריות: דרגת רישוי 1 ודרגת רישוי 2. בקטגוריה הראשונה זכתה "כלמוביל" עם יונדאי I10 ובסל השני זכו קיה עם ריו 4 דלתות, "כלמוביל" עם יונדאי I20 בתצורת 5 דלתות ו"דלק מוטורס" עם רכב מסוג מאזדה 2 בתצורת 5 דלתות.

במכרז זה פוצלה לראשונה הרכישה מהתחזוקה של כלי הרכב ונערכו לשם כך שני מכרזים נפרדים בשלושה שלבים: בשלב הראשון נדרשו המציעים לדרישות סף, איכות מינימאלית ומחיר לרכישת כלי הרכב. כלי הרכב שעמדו בשלב הראשון עברו לשלב שני, בו נקבעה כלי הרכב שעבורם פורסם מכרז התחזוקה, שנערך על ידי חברת הביטוח הממשלתית "ענבל". בשלב השלישי התקבלו תוצאות מכרז התחזוקה מחברת ענבל, נפתחו הצעות המחיר שהוגשו בשלב הראשון ושוקללו ההצעות בשני המכרזים.

ההנחות שהתקבלו במכרז נעות בין 9% ל 31% מהמחירון הרשמי של היבואנים. מהאוצר נמסר כי המתווה הנוכחי מהווה סמן למכרזים נוספים דומים שאמורים להיערך בקרוב.