חודש המו"מ בין קרן יורק לאייפקס בעסקה למכירת פסגות

ערוץ 2 דיווח הערב כי חודשו השיחות סביב העסקה למכירת בית ההשקעות, על רקע אישור הנוסח המסתמן של האישומים בתיק ■ בית ההשקעות צפוי להיות פטור מאישום פלילי

אחרי שבקול גדול התפוצץ המו"מ תוך הטחת האשמות הדדיות, מדווח הערב ערוץ 2 כי המו"מ בין קרן יורק לאייפקס סביב עסקת פסגות מתחדש ואף מתקרב לכדי סיכום.

ל"גלובס" נודע כי קרן אייפקס בלונדון פנתה למנהלי קרן יורק שבניו יורק ושכנעה אותם לשוב לשולחן המו"מ למרות התנגדותו של ג'רמי בלנק ולתת הארכה שתאפשר הגעה להסדר עם הפרקליטות.

כזכור, לפני שבוע בדיוק ביום ד' שלחה קרן יורק מכתב לאייפקס, שבו הודיעה כי "שבוע לאחר הפרת ההסכם על-ידכם, מבחינתנו העסקה הסתיימה וההתקשרות הגיעה לכלל סיום (‏Terminated‏)".

‏במכתב הודיעה יורק באופן רשמי כי ההסכם בין הצדדים - שבו אייפקס אמורה לרכוש את החזקת יורק בבית ההשקעות פסגות - "בטל ומבוטל (‏Null and Void‏)". מעתה יורק רואה את עצמה "כמי שאינה מחויבת עוד בשום דרך ואופן לאייפקס - על כל המשתמע מכך". המכתב היווה למעשה את הביטול הרשמי של העסקה לרכישת פסגות.

עם זאת, חודש בימים האחרונים בחשאי המו"מ בין הצדדים על רקע התפתחויות הקשורות בחקירה כנגד בית ההשקעות - נושא שהיווה את הגורם לסלע המחלוקת העיקרי בעסקה. נוסח מסתמן של ההסדר בין החברה לפרקליטות צפוי להותיר את בית ההשקעות כשהוא פטור מאישום פלילי - זאת לצד תשלום קנס של 150 מיליון שקל וכן התנייה כי המנכ"ל רועי ורמוס וכן שי ירון יסיימו את תפקידם.

כזכור, יורק הסכימה להעניק לאייפקס הנחה של 10%, אך אייפקס דרשה נוסף על כך כי יורק תסדיר את העניינים מול הפרקליטות, ותבטיח כי לא יהיו נגד בית ההשקעות עצמו אישומים פליליים.

למרות אינדיקציות חיוביות מהפרקליטות לא היתה יורק מוכנה להאריך את מועד סגירת העסקה, ומאחר שעדיין לא הושג הסדר מול הפרקליטות, סירבה מנכ"ל אייפקס זהבית כהן לחתום על ההסכם - והעסקה התפוצצה.

כעת, משמסתמן כי ההסדר בין הפרקליטות לבין בית ההשקעות קרוב לסיכום, רמת הוודאות בעסקה עולה ועל כן על פי ההערכות היא צפויה להיות מושלמת בימים הקרובים.