לידר העלה היעד למניית כי"ל ל-64 שקל - 16% מעל מחיר השוק

זהו מחיר היעד החדש שנתנו בלידר שוקי הון לכי"ל המשקף פרמיה של 15.7% ■ החוזה שחתמה פוטאש בארה"ב לפי 567 ד' לטון יביא לעלייה במחירים גם בסין, הודו וברזיל

בלידר שוקי הון מאמינים כי המשך התהליכים החיוביים בשוק האשלג והשיפור בסביבה העסקית ישפיעו לטובה גם על כי"ל ולכן הם מעלים לה את מחיר היעד ל-64 שקל, המשקף למניה פרמיה של כ-15.7% ביחס למחיר הבסיס שלה הבוקר ומותירים לה המלצת "קניה", לאחר שאת מחירי האשלג לשנת 2011 מעלה האנליסט, עוז לוי לרמה של 450 דולר לטון לעומת רמה קודמת של 410 דולר לטון, עלייה של כ-10%.

לדברי האנליסט עוז לוי אמת מחירי הסחורות הנוכחית, יוצרת לחץ במדינות המתפתחות ומגבירה את מאמצי החקלאים בארה"ב, ברזיל ודרום מזרח אסיה להגדיל את תפוקתן, בין היתר, בזכות גידול בשטחי העיבוד ושימוש מוגבר בדשנים. לאור זאת רמות המלאים אצל היצרנים ירדו בספטמבר בכ-20% לעומת אוגוסט ובכ-55% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

בלידר מציינים עוד כי פוטאש הודיעה על עלייה של 17% במחירי האשלג בארה"ב לרמה של 567 דולר לטון, (העלייה באה בעיצומה של העונה החקלאית ודווקא עם תחילתה של הפוגה ברכישות האשלג, כנראה מתוזמנת היטב על רקע הצעת הרכש של BHP ועל רקע המו"מ הקרה מול הסינים).

המחיר החדש, 567 דולר לטון, שקבעה פוטאש לאשלג בארה"ב, גבוה ב-62% מהמחיר של 350 דולר לטון בו נחתמו החוזים עד סוף השנה בסין, גבוהים ב-53% מהחוזים החתומים עד מארס מול ההודים למחיר של 370 דולר לטון אשלג וגבוה ב-35% ממחיר הספוט של האשלג בברזיל אשר עומד על 420 דולר לטון.

לאור זאת, מעריכים בלידר שוקי הון כי "במידה ומחירי הסחורות ימשיכו להיסחר ברמתן הנוכחית, אנו צפויים להמשיך ולראות את תהליך עליית המחירים של האשלג, כאשר גם אם לא נראה את המחירים מגיעים לרמה של החוזים שנחתמו בארה"ב, צפויה עליית מחירים נוספת בברזיל ועלייה ניכרת בהודו ובסין, במיוחד לאור הירידה הניכרת במלאי יצרני האשלג".