מכתשים והעובדים קרובים לסיכום; מסתמן: 200 יפרשו מרצון

הצדדים החלו במו"מ איטנסיבי אמש בתיווך ההסתדרות וצפויים להגיע לסיכום בהקדם ■ יו"ר הוועד באשדוד: "אנחנו מותשים מ-30 שעות של דיון מרתוני"

הנהלת חברת מכתשים אגן , נציגי העובדים ונציגים בכירים של ההסתדרות החלו אמש בשעה 22:00 במשא ומתן אינטנסיבי סביב תכנית ההתייעלות הצפויה להיות מיושמת בחברה על רקע העסקה המתגבשת עם חברת כמצ'יינה הסינית - עסקה אשר הובילה לסכסוך עבודה רחב בחברה.

הצדדים דנים בין היתר באפשרות של פרישה בהסכמה של חלק ניכר מעובדי החברה, אפשרות עליה דובר כבר זמן רב, אך בשלב זה לא ידוע כמה עובדים ייכללו בהסדר האמור.

עם זאת, הצדדים מדווחים על התקדמות משמעותית במשא ומתן וכי סיכום בשלב זה הוא בהחלט "בר השגה". על פי ההערכות, צפויים הצדדים להגיע לכדי הסכמה לכל היותר בשעות הערב היום. את קבוצת IDB מייצגים במו"מ המתקיים בת"א הסמנכ"ל חיים גבריאלי ובכירים אחרים בקבוצה.

יו"ר ועד העובדים של מכתשים אגן באשדוד, עובדיה לוי, אמר ל"גלובס": "אנחנו שואפים לסכם את הדברים עוד היום, אך אנחנו מותשים מ-30 שעות של דיונים בנושאים המהותיים כדי ליישב את המשבר; מתישים אותנו בכוונה, אך אנחנו משתפים עם זה פעולה ומגייסים את כל הכוחות שלנו למען הגנה על האינטרסים של העובדים".

לדבריו, התכנית שנדונה מדברת על מתווה של פרישה מרצון על פני תקופה של כמה שנים לבני 57 ומעלה - המדובר ב-100 עובדים במתקן באשדוד ו-100 עובדים נוספים במתקן ברמת חובב. מדובר על מתווה שטרם אושר בין הצדדים ומצוי בשלבי ניסוח ע"י צוותים משפטיים.

כזכור, מכתשים אגן הודיעה לפני כשבועיים לבורסה על מו"מ שהיא מנהל עם חברת כמצ'יינה הסינית, שהציעה לרכוש 70% ממניות החברה לפי שווי המשקף למכתשים-אגן 2.7 מיליארד דולר - עשרות אחוזים מעל שוויה בבורסה טרם פרסום המו"מ. ההודעה גררה מאבק עם עובדי החברה שמחו בקמפיין ענק נגד בעל השליטה נוחי דנקנר על רקע האפשרות שמפעלי החברה בנגב ובאשדוד יועתקו לסין, במסגרת העסקה המתגבשת.

דובר קבוצת IDB סירב להגיב לידיעה.